IKEA...

Igår hade vi en riktigt fullspäckad dag, jag och lilleman. Först var vi som vanligt på mamma-barn gruppen på förmiddagen och så somnade Albin på vägen hem. Jag åt lite lunch och förberedde Pyzen på vad som komma skulle.

När Albin sovit i 1½ timme så hade jag startat bilen, packat in Pyzen i res-buren och satt honom i bilen, bara Albin kvar då... Jag lyfte honom sovandes in i bilen men han vaknade då och satt och pratade/gullade med Pyzen hela vägen in till Djurkliniken. Väl inne så fick vi lämnat av vår älskade lilla Pyz (varför är det alltid så jobbigt att lämna bort sina älskade husdjur??) och åkte hem för att ge Albin lite mat. Vi var inte hemma innan vid halv 3 men Albin var så snäll så och åt bra. David kom hem lagom till strax efter 3 så jag slapp ta med Albin in när jag skulle hämta Pyzen igen...

Jag fick betalat och hämtat min älskade lilla katt och så åkte vi hem med full värme på i bilen, han är nämligen klippt... Han låter inte oss röra honom på bakdelen/bakbenen så han måste tyvärr rakas/klippas 1-2 gånger om året, men det är han ju såklart värd, jag hade kunnat lägga en förmögenhet på honom, bara han slipper ha ont. Hade man bara kunnat få med sig lite lugnande hem så hade jag gladeligen rakat honom själv, men det går ju inte så han måste in dit och så får dom raka honom. Jag är dock inte riktigt nöjd, han har för mycket päls kvar runt huvudet och denna gången bad jag ändå dom ta ordentligt, det tovar ju bara ihop sig igen annars.

När vi kom hem så hade David och Albin eldat i brasan så det var varmt och gott och eftersom Pyzen ska ha lugn och ro efter att ha vart nersövd så åkte vi en sväng till KEEEA (IKEA) så han fick vara lite ifred och vakna till i värmen. Väl uppe så tog vi en lova runt övervåningen och sen käkade vi kvällsmat, Albin fick smörgås och juice och jag och David åt middag, jag tog Lax och han kotlett. När vi skulle vandra vidare där nere så blidde det ett jäkla liv på ungen, han var helt vild, gjorde inte nåt som vi sa men som tur är så har han en stenhård mamma så jag tog honom på armen och sen skrek han i högan sky ända tills vi kom till kassorna, men jag vek mig inte, han fick väl sitta där och skrika då om han inte kunde lyda! När vi kom mot kassorna så gick det bättre, jag lyckades förvilla honom med alla julgrejerna och sen när David ställde sig i kön så gick vi in på skötrummet och gjorde i ordning honom för kvällen, med pyjamas, välling och filt.

Albin somnade så gott så i bilen och jag och David pustade ut. Väl hemma så värmde  vi glögg, tog fram russin och hackade mandel, jag ringde brorsan som gärna kom in på en kopp Wapnö-glögg och lite pepparkakor. Kvällen avslutades med CSI...

I morse var Albin som vanligt uppe med tuppen, jag fick ligga till halv 7 ungefär och sen var det full rulle hemma... Vi åkte bort och lämnade papper till återvinningen, handlade och besökte mormorn på förmiddagen innan en mer än lovligt trött liten kille somnade och fortfarande gör. Jag ska strax fixa i ordning lunchen som vi handlade (idag blir det stuvade makaroner, stekt prinskorv, rårivna morötter och majs, det var Albin som bestämde att vi skulle ha majs till...) och sen kommer David hem och tar hand om Albin medan jag jobbar i eftermiddag. Farmorn brukar ha Albin på tisdag eftermiddag men hon skulle till tandläkaren och vi tyckte inte det var lämpligt att han följde med henne dit så pappan slutar lite tidigare idag och kommer hem och äter lunch tillsammans med familjen.

I morrn jobbar jag hela dagen, Albin ska vara hos mormorn och sen på torsdag åker pappa David till Tyskland med en leverantör och kommer inte hem fören på lördag kväll, som vi kommer att sakna honom!!!

Nu ska jag börja med maten!

Kommentarer
Postat av: Pauline

Åhh skönt å höra att Ikea har haft fler hysteriska barn på besök...vi var där i lördags och jag kan säga att Nowa hördes:-) Men som sagt jag gjorde som du och gav mig inte, hon fick skrika! Sen om alla som var där och handla tyckte jag å Stefan var dåliga föräldrar som inte tyckte synd om henne...låt dom tycka det då, men dom kan ju inte få som dom vill hela tiden. Men lite fick vi i alla fall shoppat:-)

2008-12-03 @ 21:49:36
Postat av: Charlotte

Hahha! Ja, det var många som vände sig om efter oss, men vad sjutton, annars lär han ju sig aldrig!

2008-12-03 @ 22:13:41
URL: http://hemmahosfyrklovern.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0