Regn och rusk!

Det är nog nåt fel på mig men jag tycker det är lite mysigt när man hör att det regnar på rutan och om man dessutom hör att det sprakar i kaminen där nere, då är ju mysfaktor-toppen nådd!

Igår var vi hemma hos mor och far och spelade Buzz, pappa fick ett nytt spel, Buzz The Big Quiz och det var såå jäkla roligt!! Brorsan vann iofs alla gånger utan en (då jag vann) men det brukar han göra så vi var inte ledsnna för det. det var roliga frågor om allt möjligt. Det kommer säkert spelas en hel del i höst/vinter...

Mamma hade lagat biff stroganoff (fast med fläskkött, det fanns inge nöt alls på ICA) som var utsökt och pappa hade valt chokladpuddig till efterrätt, något som jag inte ätit på år och da men som vi alla kom på att vi älskade, inte minst Albin som satt tyst på sin hörna och bara log...

David åktte hem lite innan, men jag och brorsan var inte riktigt färdigspelade så vi stannade kvar en stund till och så fick jag och Albin åka med morbror hem. Albin sov som en stock. I natt har han vaknat en gång, men han kom och la sig i vår säng och somnade ganska omgående så jag kunde lyfta över honom till han säng igen. I morse tog han oxå sovmorgon, han vaknade inte fören efter att David gått upp, det händer väldigt sällan, David får nästan alltid kliva upp innan hans klocka ringer.

Mig väckte dom vid halv 7 som vanligt och jag lyckades faktisk somna om efter att Albin gått upp, annars brukar jag vakna när dom går upp och sen inte kunna somna om men idag gick det!

Idag ska vi på mamma-barn gruppen (utan att bränna oss...) nu på förmiddagen och sen på eftermiddagen ska jag iväg och fota men vädret verkar inte vara på vår sida... vi får hålla tummarna för att det slutar annars vet jag inte hur det ska gå...

Nu ska vi ta på oss regnjackor och kila över till Gööks för lite frukost...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0