Stackars lilla, älskade Albin...

Han brände sig idag när vi var på mamma-barn gruppen. Han brukar annars vara väldigt försiktig när det är nåt varmt på bordet men han måste ha missat det idag så han bara häver sig över bordet och slår omkull min tekopp, med nyupphällt vatten... Jag tog honom under armen och rusade in på toa och spolade kallt vatten i kanske 6-7 minuter. Han hade mycket ont, det märktes och han satt bara i mitt knä, men ansiktet inborrat i min armhåla, armen rörde han inte på och han gnydde till i mellan åt. Vi stannade kvar över fikan men sen var det bara att gå hem. Jag ringde till Johanna och ställde in fotograferingen i eftermiddag, ringde mormorn och sa att det inte behövdes passas för jag lämnar inte bort min älskade lill-kille när han har så ont.

När vi kom hem så fick jag "tvingat" på honom lite xylocain salva, han skrek ordentligt men jag fick på det. Satte en bomullstuss och ett plåster och tillslut somna han äntligen. När han vakna sen så sa han inget alls så vi åkte bort till mormorn och käka lite mat.

Nu i kväll har jag vart på kyrkogården och fotat. Camilla i min mammagrupp jobbar som diakon i Tvååkers församling så jag har lovat att hjälpa henne lite, ganska mysigt va det...


Minneslunden

   



Passade på att ta en bild på min morbror Bos grav. Den ligger precis bredvid minneslunden och den gravstenen går jag inte oberörd förbi.

Nu har Albin lagt sig, vi har tvättat hans handled med koksalt, torkat försiktigt och lagt ett nytt förband med lite xylocain salva på. Han sa ingenting (stolt i modershjärtat!) utan bara lät mamma tvätta och plåstra om, duktig må ni tro!

Ska strax hoppa in i duschen och sen blir det CSI med vetekudden på magen! I morrn ska vi ut och gå en sväng på morgonen (om vädret tillåter) och sen ska det lagas mat, husmanskost (min absoluta favvo) kokekorv med spenatstuvning...


Kommentarer
Postat av: Pia

Men stackars lille Albin, bränna sig. Det som gör så förbenat ont:( Men det va ju duktigt av honom att du fick plåstra om handleden och du vad skulle vi göra utan xylocain salvan (trollerisalva som vi säger på jobbet)

Hoppas att Albins lilla handled är bättre i morgon.

Vilken fin minneslund ni har i Tvååker.

2008-11-03 @ 22:22:20
Postat av: Anna

Stackars lille Albin, hoppas det är bättre idag!

Det finns ju knappt nåt värre än att se sina barn ha ont!

2008-11-04 @ 08:44:45
URL: http://annaskortoscrap.blogspot.com
Postat av: Malin

Inte kul när de bränner sig, både de och en själv blir rädd!



Det är väldigt rofyllt att gå på kyrkogården nu när så många ljus är tända i mörkret.



2008-11-05 @ 19:21:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0