Wapnö och Åkulla!

I går åkte vi och hämtade morfarn vid halv 10 (mormorn skulle städa...) och åkte ner till Wapnöslott och julmarknaden där nere. Det var nästan lite extra mysigt eftersom det var vitt på marken och så väldigt kallt. Första anhalten var hantverksboden få jag hade bestämt mig för ett par sockar eller tofflor till Albin som han ska få ha på sig till julkorten i år och det blev ett par jättefina fårskinnstofflor och matchande tumvantar i grått. Sen gick vi vidare in i maskinhallen där all mat höll till och vi smakade på allt möjligt gott, ostar, korv, bröd, sylt, glögg, honung, godis och knäckebröd! Vi köpte en riktigt god, lagrad juleost och tre flaskor av Wapnös egen glögg som är min absolutan favorit bland alla glöggar.

Efter en kall förmiddag i Halmstad så åkte vi hem, lämnade av morfarn och sen åkte vi till motellet (Björkäng) och käkade lunch, det var riktigt mysigt, Albin var snäll och satt på sin stol hela tiden, helt otroligt! Sen åkte vi till ICA och köpte fika och så hem till mormorn och morfarn igen och smaskade kanelbullar och pepparkakor.

Eftersom Albin bara somnade till en stund när vi åkte ner till Wapnö så fick han ju tvunget sova en stund på eftermiddagen, vi skulle ju till Åkulla och äta på kvällen... Så vi åkte hem och Albin somnade som en liten stock på pappans bröst framför nåt med skidor på teven. Jag gjorde i ordning en stor fin korg med massa olika ljus till Sara, 8 teljus, 9 votivljus, 1 klotljus och 1 miniglasljus. Jag använde mig av färgerna grön-vinröd/lila för det är den färgen dom har på väggarna hemma så det blev lite blandat med dofterna Mullbär, Björnbär & Honung, Granatäpple & Fikon, Smultronland, Skogsdunge och Agave Nectar. Jag dekorarade det hela med lite gröna kvistar (från mina krukväxter som ändå behövde beskäras) och så slog jag cellofan om och gjorde ett fint kort. Har ju massa bilder från när jag hade hästen därute så jag använde äldre bilder och det blev verkligen kanonfint!

Vid halv 6 körde vi dit och Albin hade kanonroligt med Lina, dom lekte jättebra trots att Lina är så mycket äldre (bara ett halvår men hon pratar ju hela tiden och rent!). Henrik, Ann-Sofie och deras barn Matilda & Freja kom strax efter oss och vi hade jättetrevligt. Sara och Peter hade lagat god mat och sen kollade vi alla på dansbandskampen (röstade naturligtvis på Sara flera gånger) medan barnen lekte däruppe. Det lät som en hel hög med elefanter på övervåningen men dom lekte bra fast det var stor ålderskillnad (Matilda 9, Hannes 5½, Lina 2½, Albin 2 och lilla Freja 1½), Lilla Freja var rätt så blyg så hon höll mest till nere hos oss, i närheten av mamma och pappa...

Vi stannade och kollade på Svensson Svensson med sen åkte vi hem och Albin somnade i min famn till teven så det var ju bara att flytta över honom. Skönt att vara hemma i tid för Albin sover ju oftast inte så värst länge på morgonen men se idag tog han sovmorgon!! Han vaknade inte fören vid kvart i 6!!! Då bytade jag på honom och sen fick han ligga hos oss och han somna om och sov till halv 7! Sen ställde han sig och ruska i pappan som så snällt följer med sin morgonpigga son upp. Har jag världens bästa man eller vad?? Han går alltid upp med Albin på morgonen på helgerna, fasten att han alltid går upp före mig på vardagarna... Jag låg kvar och lyssnade på mina pojkar en stund i sängen, det är så mysigt och höra hur dom dividerar där nere, tänder brasan och Albin som pratar i ett i ett...

Nu ska jag fixa lite med kameran för jag ska iväg och fota idag, först har jag en 6-månaders i stan klockan 12 och sen en 1-åring i Valinge klockan 14. Blir nog redigering hela eftermiddagen/kvällen med é jag rädd om inte mamma och pappa fixar nåt att äta till kvällen...

Visar 2 bilder från i går, dock bara på mig och Albin, Sars var framme och pilla på min kamera.

 
Som ni ser är min varmblodiga unge halvnaken även här... Lika bra att ta av honom innan han svettas ihjäl!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Vi får förlita oss på gubbarna då, jag hjälper ju Laila idag..

2008-11-23 @ 09:49:06
Postat av: johanna

ohhh kan man få tag i GranatäppleFikon doften, den e min absoluta favorit men den fanns inte att beställa igår??



Annars, hur tror du vi kan få ihop det med fotograferingen?? tror du på en sån lamoa ja pratade om?

ha de gott, mvh johanna

2008-11-23 @ 11:06:33
URL: http://johannaandthefamily.blogg.se/
Postat av: johanna

vad fin blogg =)

2008-11-23 @ 11:38:02
URL: http://misseverything.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0