Hänt mycket idag!

Idag gick vi upp som vanligt, i tid... När vi satt och käka frukost kom jag på att jag glömde ju baka en kaka igår som jag tänkt! Albin fyller ju i morrn och då ville vi ta med oss nåt till mamma-barn gruppen, så vi slängde ihop 2 stycken 2-2-2 kakor, en med hallon och en med blåbär, succe!

Efter buset och leken så var det snabbt som ögat hem och i säng med lilleman. Väckte honom redan vid halv 1 men det var stört omöjligt att få honom att vakna, han tog vägra och jag som var tvungen att få i honom mat innan vi skulle till VC! Vid 10 över 1 hade han börjat vakna till såpass att det gick att lura i honom lite mat och tro det eller ej, men vi hann och vi var i god tid, som vanligt när det gäller mig (hatar att komma försent, om det så bara är en minut, då hugger jag hellre av mig en lem!)

När vi var klara där åkte vi hem i jättesnabbis, jag hade ju inte ätit än (tänkte göra det när Albin åt, men det gick ju inge bra...). Vi åkte vidare mot Läjet, lämnade av lite bilder hos kusin Annette och vidare mot stan där vi fick betalat det vi skulle och tankat. Måste bara berätta om farbrorn som stod brevid mig när jag skulle tanka... Först så tog han en halv evighet på sig att få in kort, slå kod mm och när han gjort det och det står "var god välj pump" så upptäcker han att tanklocket är på andra sidan! Han fick ut tanten ur bilen och hon fick hålla i slangen medan han kör och vänder bilen... Kvar står jag och väntar otåligt på att få betala medan bilarna ställer sig på kö bakom oss, ja jisses!

Väl hemma så kom Anna och Ella, med sig hade dom en paket till Albin!!

  

Han fick massa häftiga köksgrejer i trä, skärbräda, kavel, vispar mm, så vi tog fram play do leran!
Sen lekte Albin och Ella en stund innan dom åkte hem och Albin sa "IJJJA" flera gånger när jag visade korten på datorn!

 

När dom åkt stack vi bort till ICA och hämta två partylite paket så i eftermiddag har det packats febrilt!

 
Albin passa på att leka lite med frigolit plupparna innan det var dax att käka kvällsmat, havregrynsgröt med blåbär!

Nu sitter vi nere och kollar på CSI och myser med levande ljus, jag fick min nya ängel idag med PL grejerna, visst är den väl fin!


Ingen bra bild, jag vet men jag orkade verkligen inte gå upp och hämta den stora kameran...

Nu ska jag fortsätta kolla CSI, i morrn är det skruttens dag!!

Kommentarer
Postat av: Malin

Ett stort grattis till TVÅ-åringen!



Hoppas dagen imorrn blir bra, för er alla!

2008-10-20 @ 21:34:33
Postat av: Eva

Grattis till 2-åringen Albin i morgon från oss nere i Utteros. Så gulliga dom är dom små.

2008-10-20 @ 21:44:33
Postat av: Anonym

Fint kort han fick, Albin. Och köksredskap, det var väl just vad han behövde det! Har jag för mig.

Håller med Eva, dom är allt bra söta...

2008-10-20 @ 22:18:24
Postat av: lina

Stooort grattis till Albin..hurra hurra hurra

imorgon sätter jag in dina pengar :-)

2008-10-20 @ 22:24:36
URL: http://secretmom.blogg.se/
Postat av: Anna

Såg Albin i tidningen idag! Hurra hurra på födelsedagen!!

2008-10-21 @ 07:29:10
URL: http://annaskortoscrap.blogspot.com
Postat av: Charlotte Jönsson

Albin tackar för alla gratulationer, han har fått en påse bondgårdsdjur och leker för fullt med massa konstiga ljud... Kommer bilder lite senare!

2008-10-21 @ 08:03:57
URL: http://hemmahosfyrklovern.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0