Hemma - Fixa - Dag

Igår jobbade jag en sväng och lyckades med bedriften att få en stor blodblåsa mitt på pekfingret så jag kan inte skriva med just det fingret, så jag ber om ursäkt för ev stavfel redan nu...

I går var vi hos mormorn och morfarn på kvällen, åt underbara baconlindade kycklingfiléer med färskost, hasselbackspotatis och mammas alldeles egna champinjonsås, helt underbart och till det delade jag och mamma på en flaska rött (hahha, ni som känner mig och mamma tappa precis hakan, eller?? Pappa hade köpt miniflaskor i Tyskland, bara 250 ml i!) Vi gick dit på eftermiddagen och då tog vi vägen om skogen. Min kamera har bestämt sig för att nu är det dax, att så smått kasta in handduken så bilderna är inte så bra, men man kan urskilja färger och former...

 

 

Vi fick äta i lugn och ro för en gångsskull, Albin somna gott i sitt rum hos mormor & morfar och sen spelade vi några omgångar Buzz innan vi gick hem vid halv 11!

I natt har Albin verkligen inte sovit bra, jag var uppe med honom första gången vid 1... Sen vid 4 och då fick han välling och jag fick lägga mig hos honom men han vakna när jag försökte smyga mig ur rummet vid 6, så mina sömntimmar är lätträknade och ögonlocken är mer än lovligt tunga nu ska jag erkänna!

I dag har vi haft lite fixar dag här, jag har fått gjort en hel del åt föreningen på förmiddagen och David har donat med Albins rum, ändrat om och fixat, ska ta en bild på det i morrn. Sen åkte vi till Lampis och kollade på tomtarna som Albin var väldigt facinerad av. Vi drog viadare mot stan, jag, Albin och mormorn besökte Rusta och ÖB medan David spanade på OnOff och Elgiganten.

Väl hemma fixade vi lite rostade mackor och sen blev det tårta (för 3:e dagen i rad...) morfarn kom med men han glömde av fikat för jag behövde hjälp med att fixa ett glapp i min älskade kompis centraldammsugarn och det tog all hans tid. I kväll har Martina varit här med en paket åt lilla Nuss och hon hade med sig sin nya hund, en liiiten liiiten chihuahua som hette Lotus och satt i hennes knä hela tiden, han var knappt hälften så stor som Kajsa...

Efter Martinas visit (bestämde såklart återbesök!) så gick jag och Albin bort till centralskolans gympasal där mormorn och några andra mormorar hade linedance, Albin tyckte det var skoj men han började bli trött så vi stanna bara en timme och nu sover han gott i sin säng, mamman ska göra desamma för i morrn ska vi till busfabriken med Anna och barna!

Natti...

Kommentarer
Postat av: Mamma

Delat på en flaska vin, jojo, det skulle sett ut...

2008-10-27 @ 08:51:50
Postat av: Ulrika

Var i Tvååker finns den "linbanan" med däcket??

2008-10-27 @ 13:02:11
Postat av: johanna

hej men vi tar måndag då kl 12, jag ska kolla om jag kan komma på en bra plats...

mvh johanna

2008-10-27 @ 15:55:32
URL: http://johannaandthefamily.blogg.se/
Postat av: Charlotte

Ulrika: Den ligger nere vid sannagården, på andra sidan skogen, precis där man går över tvååkerskanal, svårt att förklara men man man kör ner vid VårdCentralen och svänger höger mellan 2 gula hyreshus och sen är det längst ner på den vägen!

2008-10-27 @ 20:10:46
URL: http://hemmahosfyrklovern.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0