Grattis min älskling!

Idag fyller min sambo år och det har vi firat må ni tro! Nåja, nu ska vi kanske inte ta i så vi spricker fullständigt med firat har vi gjort! Albin vakna som vanligt vid 6 (behövs inga väckarklockor här inte!) och jag hade gjort i ordning påsen med presenter och lagt i garderoben så Albin fick ge pappa paket på sängen! Utav oss fick han en whiskey (Glenmorangie 10 years) och en vattenflaska inslaget riktigtfint i cellofan och allt, och 4 par BLÄCK kalsonger från MQ som han älskar.

När vi gått upp så gick jag bort till Gööks och köpte frukost och sen gick pojkarna ut medan jag stack ner snoken i min receptpärm... Jag bestämde mig för "mjuk-innuti-choklad-kladd-kaka" och yoghurtpannacotta med smak av vanilj & fläder serveras med limemarinerade frukter. Fast det blev ju igentligen lite kaka på kaka men jag är inne i en väldigt "bakig" period just nu så det fick bli så, dessutom satte jag i gång och bakade frallor till eftermiddagen och medan det jäste lagade jag till en lätt lunch! Albin sov större delen av tiden och då går allt som på räls!

Vid 3 var vi så gott som klara med allt, skulle bara duscha, byta om och duka, då kommer David pappa och ena bror... Ehhe... é ni redan här?? Vi har inte ens hunnit duscha än... "Jasså, vilken tid sa vi då?" Klockan 4...

Jag snabbade mig att duscha och David likaså och sen fick jag fixat färdigt det sista medan dom underhöll Albin. Frallorna, kakan och pannacottan blev succé och alla blev mätta och belåtna. Rigmor jäspade nästan hela tiden för hon hade jobbat sent i går och börjat 6 i morse så hon längtade hem till sin säng så vid 5, strax efter åkte dom.

Jag, Albin och David röjde av och satte oss sedan i soffan. Då titta David på klockan och så sa han "det är för sent att åka till IKEA nu..." Så jag föreslog att vi kunde göra det i morrn och att han kunde välja nåt annat att hitta på och då ville han promenera bort till Munkagårdsskolan och kolla på djuren med sin lilla familj och visst gjorde vi det!! Vi packade med oss lite gammalt bröd till ankorna och äpple till hästarna!

Albin älskar ju alla djur och det är en fröjd att se på honom när ham ser en levande varelse, han blir helt till sig, om det så bara är en liten snigel eller gråsugga...

     
Undan gick det minsann på vägen dit!


 
Albin matar getterna med maskrosblad.

 
Albin och jag matar ponnyn och dess föl med äpplen som vi tagit med oss hemifrån, klyftade och allt!


Lamorna (eller hur sjutton säjer man, "en lama, flera ....?) kom fram efter en stund men dom ville då inte ha äpple...

Vi var inte hemma innan klockan var kvart över 7 och Albin var mer än lovligt trött så det var raka vägen i säng (med några små omvägar om tandborsten och skötbordet då förstås...) och nu susar han gott, David kollar på tv och jag tänkte gå ner och hålla honom sällskap! Tror i och för sig inte vi kommer orka vara vakna så länge för det blev hyfsat sent för båda oss i går, jag fasta framför en film på TV4 film. Den handlade om en tjej vars mamma fick cancer och hennes pappa bad henne flytta hem för att ta hand om mamman, hon fick lov att säja upp jobb och allt för att ta hand om mamman till hon dog. Det var en bra film, tänkte genast på min egen mamma...

Mamma tog ju hand om mormor när hon fick cancer, mamma var bara 17-18 år tror jag när hon fick sluta jobba och ta hand om sin mamma... Filmen hette i allafall "One True Thing" och det var Meryl streep som spelade mamman och Reneé Zellweger som spela dottern.

Nu ska jag skutta ner till födelsedagsbarnet!

Förresten, tog ju en bild av Tvååker oxå...



Jag är född här, har vuxit upp här, gått i skolan, bott hela mitt liv och jag ska ALDRIG flytta härifrån!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Kul att se kort på vad ni pysslat med idag.



Den filmen skulle vara intressant att se.

2008-09-28 @ 09:39:07
Postat av: Anna

Noa var mäkta impad av Kapla-tornet du byggt i förra inlägget! "Woow, har Albin gjort det själv" var det första han sa... fniss

2008-09-28 @ 10:16:25
URL: http://annaskortoscrap.blogspot.com
Postat av: Charlotte

Mamma: Ska se om jag kan få fatt i den filmen till dig!



Anna: Ja, det är knappt att man hinner få upp tornen innan han rasar dom!

2008-09-28 @ 16:51:22
URL: http://hemmahosfyrklovern.blogg.se/
Postat av: Marie

Den filmen såg jag också och håller med om att den var bra. Roligt att hans dag blev så bra. Hälsa igen. Kram Marie

2008-09-28 @ 20:03:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0