Sjukvården är en gåta...

Det här med Albins tumme kommer bli en låååång följetång... Eftersom man nu mera bara får lämna telefonnummer vem man än ska ha tag i när man ringer någon inom sjukvården så kan väntetiden hemma vid telefonen bli lååång.

I morse ringde jag Barnmottagningen som BVC sa när jag ringde dom igår. På barnmottagningen kunde dom ju ingenting göra så det var ju bara att ringa Ortopeden... Sagt och gjort, men dom kan inte göra nåt utan en remiss så dom skicka mig till vårdcentralen, dit BVC sa att jag INTE skulle ringa för det var ju lönlöst eftersom dom inget kunde göra ändå. Efter att ha ringt VC och fått en tid om 3 veckor så hade jag suttit och väntat på telefonsamtal i över 3 timmar, började vid 8, tror ni sonen var glad på mig vid det laget??

Jag och mamma bestämde oss för att åka och kolla läget på ett hus i Köinge men det gick inge bra, vi hitta det aldrig och jag skyller det hela på mammas urusla karta! Kunde ju inte köra runt i skogen och irra hur länge som helst heller eftersom jag skulle börja jobba kl 14.00. Albin somnade i bilen och när vi kom hem så bar jag upp honom till sin säng. Farmorn kom vid halv 2 så jag passade på att sticka till jobbet innan hon väckte honom annars hade det blitt jobbit att gå.

Jobbet gick bra, retade mig på lite småsaker som vanligt.... Jag svängde om Veronica på vägen hem och hjälpte henne med ljusen som kommit idag, som vanligt blev det en överfull kasse med hem till mig. Jag fick mess av Louise med, hon har skickat in en beställning nu till oktober så alla ni bloggläsare som behöver ljus (www.partylite.se) nu inför julen, detta är kanske sista chansen.

Känner att det blev en "splitrad" blogg dennna gången eftersom jag har ögonen halvt på IDOL samtidigt som david försöker föra en viktig diskussion med mig om ny firmabil, dekaler och utbyggnd.

I morrn jobbar jag hela långa dagen men kanske att jag hinner titta in och skiva gonatt. Albin ska vara hos mormor i morrn, tacka vet jag älskade mormor så vi slipper dagis!!!


 


Kommentarer
Postat av: kanas gena

Ska genast kolla upp vad jag vill beställa för ljus! :-D

2008-09-30 @ 22:29:20
URL: http://annaskortoscrap.blogspot.com
Postat av: lina

vad är det som är så hemskt med dagis? Bara nyfiken. Du behöver inte svara om du inte vill :-)

2008-09-30 @ 22:57:13
URL: http://secretmom.blogg.se/
Postat av: Frida Johansson

Hej! Läste om det med ljusen, och ser att jag verkligen skulle vilja ha lite mer inför jul.. man kan inte lägga en beställning bara så där genom dig eller nåt? Har liksom inte tid att ha ett party känner jag... =) Du kan väl mejla mig om du vill..

Mvh

Frida

2008-10-01 @ 16:55:18
Postat av: Charlotte Jönsson

Anna: Klart du behöver mer ljus innan julen kommer...



Frida: Jag mailar dig, Självklart kan du köpa ljus bara genom att säja till mig vad du vill ha, så gör nästan alla mina kunder!



Lina: Gillar inte dagis på sånna små barn (under 3-4 år) tycker dom hör hemma hos sina föräldrar, men självklart förstår jag ju att alla inte har den möjligheten och jag har ju valt att ha det såhär, jobba lite så Albin kan få vara hemma.

2008-10-01 @ 19:01:29
URL: http://hemmahosfyrklovern.blogg.se/
Postat av: johanna

Kul att du kommenterar min blogg, och kul att du med bloggar nu... Mkt bättre än familjeliv..

Jag vill jättegärna ha ljusparty, men hade tänkt i november, men kan man inte få ljusen innan jul då? e det så lång leveranstid??

ha en bra kväll...

2008-10-01 @ 21:12:59
URL: http://johannaandthefamily.blogg.se/
Postat av: Charlotte Jönsson

Johanna: Jag har ju inte några visningar längre, men jag skulle ju såklart kunna ha, men eftersom jag inte är "aktiv" så har jag inge nya grejer att visa upp... Jag jobbar nästan bara med "lösa" ordrar. Man säjer till vad man behöver och jag tar hem, men jag har två jätteduktiga ledare som du gärna får nummrena till!

2008-10-01 @ 22:41:33
URL: http://hemmahosfyrklovern.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0