Mycket på gång nu!


Vi började dagen med frukost och sen satte vi igång med dagens bestyr!
Först svängde vi ihop pannacottan som nu står i kylen och stelnar och sen fixade vi marinaden till våra gula frukter och dom ligger nu också och gottar sig i kylen.

Vi har ett bröd på G med, ett påskbröd! Eller, njae kanske inte riktigt men jag gillar inga av dom gula kryddorna så jag har finrivit morötter och lagt i degen i stället, då blir det gulaktigt i färgen! Nu står bröden i ugnen, Albin sover och jag ska skala potatisen till kvällens gratäng tänkte jag!

Om jag hinner lovar jag att visa er bilder på dukning, det färdiga brödet mm, om jag hinner! Jag har en tvätt hängande ute på strecket oxå...

Kommentarer
Postat av: Mamma

Puh, jag blir matt bara av att läsa! Har du någon vidare nytta av Albin? Annars kan han ju vara här en stund.

2009-04-10 @ 12:03:49
Postat av: tippen

Tack Charlotte for att du lagger in sa fina bilder i din blogg som din moster Laila tycker om att titta pa i sin ensamhet! Skickar en extra paskpuss till den duktige lille kocken1

2009-04-10 @ 12:39:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0