Fortsatt härligt!

Idag har vi haft det minst lika underbart som igår!
Jag tänkte passa på att svara/kommentera en liten fråga jag har fått i bloggen, angående min lycka...
Kan det verkligen vara så att det är så himla bra som hon skriver hela tiden? Är Albin aldrig trotsig? Mannen din, är han jämt så underbar verkligen?

Så här är det: Mig kan man läsa som en öppen bok!
Är jag arg och förbannad så syns det, jag kan inte lägga band på mig för fem öre. Är jag glad så ler jag inte bara med ansiktet utan med hela kroppen. Så när jag skriver att allt är bra och jag är lycklig så är det verkligen så, jag har oxå mina dagar när jag hatar allt och då får bloggen sig en skrapa men nu har allt i livet vart på topp nästan hela sommarn faktiskt.
Såklart att Albin inte alltid gör som jag säjer (snarare tvärt om faktiskt...) men gnällig är han väldigt sällan, han kan vara arg och sur med men då har det en orsak oftast, han är aldrig bara "gnällig" en hel dag, det skulle jag inte stå ut med så vi hittar oftast på nåt och är vi hemma så är han med mig hela tiden (matlagning, bakning, städning, tvätt mm), han leker faktist utdåligt själv fortfarande, jag hoppas på bättring när han börjar dagis i november!

Vad beträffar mig och David så fungerar vi väldigt bra ihop på nåt sätt, vi är båda envisa och kan sitta och "käfta" en bra stund men bråkar gör vi så gott som aldrig. Visst kan jag bli sur på honom för allt han inte gör (enligt mig...) men då brukar jag försöka tänka på allt som jag faktiskt inte gör som han får göra och då går det över! David jobbar mycket nu men jag gör det inte och då tar jag mer än gärna på mig "husmorsrollen" och låter honom jobba så mycket han behöver, jag vet ju att han finns som jag verkligen behöver honom, som tex när Albin ramlade mot elementet för nåt år sedan och jag blev jätteorolig, då ringde jag och han köde direkt hem till oss och lugnade mig!

Nog pratat om det, nu till vår dag!

Jag började dagen med massage, inte fullt så skönt som det låter men välbehövligt! Sen åkte jag vidare hem till mormorn som gjort ett fantastiskt jobb och fått Albin att sova så tidigt på förmiddagen (TACK!) så jag kunde väcka honom och åka till Camilla & David där resten av mammagruppen väntade!

Vi fick lunch och fika innan vi åkte vidare hem, mellanlandade snabbt bara och åt lite frukt, sen gav vi oss av igen mot staden och besök på sjukhuset. Albins farmor hälsade vi på och hon har lämpligt nog rummet bredvid min moster Laila så vi fick umgåtts med dom båda! Mormorn & Eva var oxå där och fikade så det var verkligen livat där en stund, Albin är ju inte så bra på det där med att sitta still men efter ett tag hittade jag skorpor och Mariekex och då blev det tyst och still tills vi åkte hem! Jätteroligt att båda var så pigga och friska! I morrn hoppas vi att vi får ta med svärmor/farmor hem när vi kommer!

Efter sjukusbesöket åkte vi snabbt om Willys för att fylla på mjölk & yoghurt sen direkt hem och koka lite risgrynsgröt. Medan Albin var i trädgården och skitade ner sig tillsammans med morfarn som var på sin dagliga passage förbi oss på Sandgatan... Åhh det kommer bli så tomt till hösten, då kommer han inte varje dag längre som man är van vid! Sötaste pappsen!

När gröten var klar fick Albin plockas in och stoppas i ett bad medan det svalnade lite. Den där älskade ungen somnade gott med massa gröt i magen och jag låg även idag bredvid honom och nosade på dom vita hårstråna när han somna, ljuvligt är vad det är! David kom inte hem innan vid halv 9 i kväll och då var han trött så nu ska jag krypa ner bredvid honom i sängen tänkte jag.

Idag har kameran inte alls används flitigt så jag bjussar på några gamla godingar i stället!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0