Granen är pyntad!

Albin har vart helt lyrisk hela tiden och i år har alla sorters kulor fått vara med och trängas i granen. Jag tyckte vi kunde gömma dom blåa kulorna som inte brukar vara med men det tyckte inte David och just idag höll jag faktiskt med, Albin fick sätta i vad han ville och var (nästan i alla fall...)



Medan David och Albin satte i ljusen (jag får aldriga vara med då) så satte jag på glöggen och EMD:s julskiva, gick och hämtade kameran och tog lite kort i vardagsrummet som är sååå mysigt på kvällarna!



Blomman längst upp till vänster fick jag av Björklund när jag fyllde år och den har blommat i några dagar nu.
Blomman uppe till höger fick jag idag, av Camilla, som tack för hjälpen med församlingsbladet.
Julstrumpan är redan fylld, en till Albin och 3 små till David
PS: Jag älskar julen!

När granen var klädd gick jag och Albin upp på vinden och rotade fram några stora lådor att göra fejk-julklappar av. Vi har nämligen en katt som äter presentsnöre & glitter så vi kan aldrig lägga fram våra paket under granen för då äter han snörena och vi kan bara ha glitter på övre halvan av granen (som ni kanske ser...) annars når han det. Det händer att det råkar ramla ner ett och annat litet glitter från granen varje år och det är glittrigt å rensa kattlådan efter jul vill jag lova...

När allt var klart så tog vi varsin kopp blåbärsglögg och behöver jag ens nämna att Albin blev som frälst i den!



Nu ska jag krypa ner i sängen bredvid båda mina pojkar och kolla på CSI! I morrn är en ny dag med massa nya äventyr!

Glöm inte fortsätta kommentera, jag blir så glad då!


Kommentarer
Postat av: Mamma

Vilken söt liten gran! Det bådar gott inför onsdagen att Albin är så duktig på att klä gran.

2009-12-21 @ 21:43:13
Postat av: Malin

Vår gran får komma in imorrn! Idag har barnen tagit fram sina porslinstomtar, min låda står väl ingömd bakom diverse saker som blev ihopträngda inför fotograferingen av vårt hus. Får se om jag kan få fram den imorrn!

2009-12-21 @ 22:12:32
URL: http://femifamiljen.bloggagratis.se
Postat av: Laila

Mysig liten gran vill jag lova,det ser ut som mycke pynt har fastnat längst ner i granen!

2009-12-22 @ 11:24:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0