Julavslutning & Supermannen!

Spännande rubrik?

Jomen det är faktiskt så spännande som vi vart idag! I morse hade vi lika mysigt som alltid på frukosten och sen gjorde vi oss i ordning för julavslutning med mamma-barngruppen. Albin fick ha sin tomtedräkt med luva och raggsockar, jag hade riktiga "tomtemor-flätor" och min (hemmasydda!) tomteluva, rött linne och stickad kjol, så vi var väldigt juliga! Med oss hade vi en stor skål med massa olika ljus från PartyLite, bara i julens dofter och färger såklart!



Vi sjöng julsånger, barnen hade lussetåg, fikade och dansade kring granen, jag tror alla tyckte det var jättelyckat! Mest lyckat tycker nog Albin & Jakob att det var, dom är sååå söta, som 2 små bästisar, gick ihop i lussetåget, satt bredvid varandra på fikan och busade som aldrig förr innan vi åkte hem!

När vi äntlingen (efter långt om länge...) kom ifrån församlingshemmet så åkte vi om dagis så jag fick bestämt några tider med Birgitta och sen slank vi in snabbt på ICA oxå och köpte lunch. Albin somnade som en stock när vi kom hem så jag fick lagat maten i lugn och ro, idag blev det kokt potatis med kokekorv, ärtor och stuvad spenat. När vi satt och åt så tittade Albin på mig och sa "Albin tycker denna gröna såsen var jättegod!", det var roligt att höra må ni tro!

Efter maten åkte vi bort till mormorn och hjälpte till med det sista i lussekatts-baket (nåja, jag petade i några russin, resten gjorde mormorn...), Albin hjälpte morfarn att skruva ihop den nya sängen som nu står på "hans rum". 

Vår son är helt galen och eftersom morfarn på äldre dagar blivit ganska slapp i uppfostran (eller är det bara så med barnbarn kanske...?) så var det visst hel ok att hoppa i den nya sängen. Jag var bara tvungen att ta några kort på vår SUPERMAN!



Fast jag hörde att morfarn hade ett djupt samtal med det där vilda barnbarnet lite senare, där han informerade om att man inte får hoppa i sängen när den är bäddad... 

Eftersom pappan jobbade sent så stannade vi och åt kvällsmat där och jag passade på att sola en stund innan vi åkte hem och gjorde Albin klar för sängen. Han somnade gott bredvid mig i sängen när jag tittade på "Halv 8 hos mig". Pappan kom hem nu vid 22, snacka om övertid, och han som ALDRIG skulle bli som sin svärfar...

I morrn har vi massa små ärenden att uträtta och på kvällen är det Work-Out!


Kommentarer
Postat av: Mamma

Det har han ju fått äta upp. Att han aaaaldrig skulle jobba så mycket som sin svärfar.

2009-12-08 @ 22:44:48
Postat av: Tessan

vart är kortet på dig då i din fina luva??

2009-12-09 @ 05:43:01
Postat av: Nina - Glamourmamman

Härliga bilder du tar, man blir glad av dem :-)



Grattis på födelsedagen då :-) Ha en mysig kväll!

2009-12-10 @ 20:08:40
URL: http://glamourmamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0