Mysdag!

Idag har vi haft mysdag! Jag fick faktiskt lite sovmorgon, Albin och pappan gick upp vid halv 7 och jag låg kvar och drog mig ända till halv 8, det ni!! Natten har inte vart helt bra, fortafarande ganska ont i magen och jag vaknade flera gånger men jag måste ändå slå ett slag för den fantastiska uppfinningen M-koppen som jag inte fattar att jag vart utan större delen av mitt vuxna liv, vilken grej, skulle aldrig vilja vara utan!

Sen gick jag ner och bakade av frallorna som vi bakade i går och sen hoppade jag in i duschen och medan jag var kvar hemma så åkte David & Albin bort och satte upp lite nya fina plakat borta på hans bygge i Dagsås. Sen åt vi goooo frukost! Jag fick för mig att jag skulle lägga på lite frön men för Davids del kunde det kvittat sa han fast jag tyckte det var gott, men det står det inte i receptet...



På tal om receptet så var det visst lite efterfrågat så jag ska lägga upp det här tänkte jag!

Charlottes frukostfrallor:
50 g Jäst
5½ dl Mjölk
4 msk Olja
2 tsk Salt
3 msk Honung
½-1 dl Hela linfrön
2 Morötter
4 dl Grahamsmjöl
12-15 dl Dinkelmjöl

x Smula jästen i en bunke, häll på den kalla mjölken och rör om till jästen löst sig.
x Häll i olja, salt, honung, linfrö, morötter, grahamsmjölet och blanda väl (jag använder alltid assistent)
x Häll i dinkelmjölet, lite i taget, allt kanske inte behövs, det ska vara så det släpper kanterna och är hanterbart.
x Vänd upp på bakbordet, dela degen i 2 delar och rulla 10-12 frallor av varje deghalva, lägg bullarna på en plåt (smörad eller med bakplåtspapper), täck med en bakduk och låt vila i kylen över natten (minst 12 timmar)
x Sätt ugnen på 250 grader, ta ut frallorna och låt dom stå framme tills ugnen är varm, grädda sedan i ca 10 minuter

LYCKA TILL


Efter att vi ätit frukost och gjort oss i ordning så åkte vi till mormorn där Albin fick sova sin lur. Jag fick besök av Marie som hade några grejer hon behövde ändra på sina visitkort som jag har gjort och nu är dom ivägskickade på tryck! När Marie åkt så tog vi upp en sovande Albin och bar ut honom i bilen och sen åkte vi till ICA och köpte lite fika innan vi begav oss vidare mot Torstorp och moster Laila! När vi kom fram så vaknade Albin av sig själv och sen var han på ett strålande humör, han lekte och busade med Martin nästan hela tiden! Vi fikade och hade det så mysigt, kisarna i Torstorp tyckte nog det var skönast när den där lilla människan åkt hem tror jag...


När vi kom hem så var pappan i full gång med att riva fasad, huset har antagit ett helt nytt, mycket spännade utseende...
Här är en före och efter bild på huset vårt!


Nu i kväll har vi ätit dom goa frallorna till kvällsmat och Albin och David leker där nere så det låter som en flock elefanter kommit lös! Jag ska strax gå ner och ta mig lite te och sen ska jag kolla på Bones och efter det kommer Beck så nu ska det inte jobbas mer vid datorn även om jag har ett par grejer kvar som ska fixas.

I morrn har vi inget planerat alls på förmiddagen (Anna, vill ni leka lite kanske??) men sen på eftermiddagen ska jag först ha en fotografering klockan 15.00 och sen ska vi träffa mammagruppen för en promenad klockan 16.00... Dessutom kom jag på nu att min vagn har punka på ena hjulet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0