Lite krassliga...

Ja, vi är inte riktigt på topp hemma på Sandgatan idag och inte igår heller för den delen. Igår på morgonen var jag på välbehölig massage hos Lotta och sen passade jag på att åka till apoteket och köpa det som Albin behöver inför operationen på måndag och även handla på ICA medan farmorn var kvar hemma och passade lillnusset. Hans rossel är bättre men igår kväll innan jag la honom så hade han lite feber, 38,4 men han har sovit bra inatt fast drömt lite konstigt för det har vart en hel del ljud inifrån hans sovrum.

Jag har inte sovit bra alls i natt, har haft ont i halsen, ryggen och huvudet och vart vaken titt som tätt men ingen feber. David har jobbat idag så det var bara att ta sig i kragen och gå upp för Albin vill ju inte sova längre än vanligt... David stannade kvar hemma till kvart i 7 för jag var inte alls på hugget i morse men vi la oss i soffan och, hör och häpna, Albin låg bredvid mig och vi kollade lite på barnprogrammen, läste lite i HN och sånt innan vi käkade frukost vid 9. Jag var bara tvungen att ta mig ut idag, vi kan inte bara vara inne, jag verkligen hatar att inte göra någonting, vara hemma hela dagen, det är sånt som gör mig sjuk, det lovar jag!

Så vi tog på oss bra med kläder och gick ut en sväng i minusgraderna. Vi gick till mormor och morfar och hämtade vagnen som dom har haft hemma hos sig, Albin tyckte det var jätte konstigt att han inte fick gå in hos mormor och leka och busa, som han brukar göra, han fick bara vara med morfar i garaget och mormor stack ut huvudet lite och pratade med honom. Vagnen som stått hos mormor och morfar ska vi köra ut till Rigmor för hon behöver den bättre ute hos sig, dom är ute och spatserar väldigt mycket när han är där och om mamma och Albin ska gå ut så är det inte så långt varken till lekplats eller affär och Albin går ju lätt hela vägen hemifrån till mormor själv, det har han gjort sen i sommras, det går i och för sig inte så fort och man måste vända på varenda kotte!



När vi gick därifrån somnade Albin så gott i vagnen men eftersom det var så kallt ute så var jag ju tvungen att ta in honom och ta av ytterkläderna och då vaknade han och sen tog det 50 minuter för honom att somna om! David var hemma igen vid halv 1 och då låg jag och kollade på en film som gick på någon kanal men jag minns inte vad den handlade om eller vad den hette så det var nog ingen bra film. David gick upp och hämtade Albin när han sovit en timme och så låg vi och myste i soffan en stund medan David åt och fixade mat till Albin (det var mat kvar från igår). Nu är båda pojkarna ute och städar David bil.

Konstpaus (Albin kom och ryckte i dörrn och skulle in samtidigt som morbrorn kom och var hungrig så nu har det gått en halvtimme...)


Nu har vi ätit massa frukt och försett morbrorn med mat i magen. Mitt huvud börjar värka igen så jag hoppas David kommer in snart så jag får lägga mig och vila lite, det där med alvedon är inte min grej...

Kommentarer
Postat av: Mamma

Hoppas innerligt att det inte är influensan du åkt på, den är inte så skojig...



Sen hälsar Laila att du visst ska ta alvedon om du har ont. Man ska inte ha ont i "onödan" säger hon. Och vem vet bättre än hon?

2009-01-31 @ 22:25:42
Postat av: Lisa

Han e allt för gullig den där Alblin!! Hoppas ni kryar på er, och att oprationen går bra!kram kram

2009-02-01 @ 18:54:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0