Massa bus!

Idag har det busats dagen lång!

I morse lämnade jag av Albin hos mormorn medan jag åkte in och fick en välbehövligt massage i stan, därifrån hem till mormorn och hämta gullungen och hem och laga mat. Albin sa att han var jättetrött och ville sova lite på soffan så jag började skala potatis och steka pannbiffar som jag snabbt fick svängt ihop.

Pappa David kom hem på sin lunch och åt med oss och när han åkte igen dök Farmor Rigmor upp, lägligt och bra så kunde jag montera ihop ett album som skulle vara färdigt på eftermiddagen. Farmron fick även med sin sin överraskning, en ram men 5 olika bilder på oss i familjen...



Sen åkte hon och jag fick fortsatt att dona lite med bilderna, skulle ju ha ett kundbesök på eftermiddagen med så jag hade lite kvar innan dom kom. Albin var så snäll så, han satt i sin sandlåda och grävde för sig själv, kom bara in och fick lite fika, men det tog han med sig ut och satt på sin traktor och åt!

Jag ringde Camilla och sa att hennes bilder var klara och om dom inte hade nåt för sig så fick dom gärna komma över och hämta dom och busa lite, det ville dom gärna och medan vi väntade på dom (Camilla skulle passa Albin lite medan jag hade kundbesök) så dök farfarn (Albins farfar) upp... Helt oanmäld och vid en urusel tidpunkt, som vanligt...

Gulligaste Camilla lovde att underhålla farfarn så gott det gick medan jag hade kunder, men han insåg nog att tidpunkten var lite illa vald så när jag var klar hade han åkt igen. Hoppas han gör som jag har bett honom om, ringa innan! Jag vet att det låter hårt men han cyklar ju för sjutton från Åkulla och hit bara för att träffa oss, och många gånger har jag precis vart på väg hemifrån, hur bra känns det att bara köra iväg honom då?? Nää, om han bara kunde lyssna på oss och slå en liten pling innan. Jag fick i alla fall en påse potatis, och det är riktigt goa potatis det, kan äta BARA potatisen om det är så!

När vi kom ut hade även Jenny (Camillas tonåring) dykt upp så jag fixa i ordning en fika korg och så gick vi över till gamla dagiset och busa, en lååång stund och Jenny är helt underbar med barnen, skojar busar och dom älskar henne!
När båda barnen var fulla men ballerinafyllning på sina nakna små kroppar (ja, för dom sprang i bara kalsonger båda två!) så gick vi över till oss och badade!



Pojkarna hade så roligt ihop med Jenny och hon hade säkert minst lika roligt, både i poolen och på studsmattan!
När David äntligen kom hem någon gång mellan 6 & halv 7 så åt vi lite mackor innan morfarn kom och sparkade boll med sitt enda barnbarn. Albin älskar att sparka boll med morfarn, det är tydligen bara han som duger till det...

Nu ska jag strax gå och lägga mig, jag och Albin ska in till stan i morrn och fika med Martina, hon har bara 4 veckor kvar nu innan bebisen tittar ut!


Kommentarer
Postat av: Göran

Du en fråga! ringer morfar varje gång han kommer,och du jag tror inte ens han cyklar,jag vill inte vara otrevlig men jag reagerar du får tycka va du vill om Albins farfar,men bara att han dyker upp bevisar ju att han bryr sig,hur mår du när Camilla fick "underhålla" farfar och sen blir du glad när han trampat vidare,och du vad tycker David.

Jag skall inte lägga mig i men hade jag varit farfar hade jag cyklat åt ett helt annat håll och som jag tror han gör känna mig väldigt ovälkommen!

Ta detta på rätt sätt och tänk efter en dag kanske Albin undrar vem som är hans farfar,ja de var han som kom cyklande och som vi så snabbt som möjligt ville bli av med.

För helvete skärp er och bjud in farfar på en grillkväll han älskar säkert sitt barnbarn mer än ni tror.

Jag kanske är knasig,och du skrotar detta inlägg men fan ni får mycket tillbaka, morfar kanske kan hämta farfar med bil så slipper han cykla.

Livet är en strid håll med om de folk och FÄ.......

2009-07-10 @ 02:52:20
Postat av: Charlotte

Ja du Göran, du har så rätt så!



Morfar ringer inte alltid när han kommer förbi, men är vi då inte hemma eller har folk hemma så kör han ju bara igen (eller till och med bara förbi), det är svårt att göra det när man har cyklat näsan 2 mil, då vill man väl förmodligen vila lite, ha lite vatten och kanske nåt i magen (eller vad vet jag, jag cyklar aldrig så långt längre)?



Albin tycker jättemycket om sin farfar och dom busar massor när dom väl träffas men som du vet så är vi ofta ute och hittar på saker och många gånger är vi inte hemma eller precis på väg ut när han kommer och det är ju så tråkigt för då blir ju Albin ledsen, när han hört att farfar vart hemma och han inte fått leka med honom, eller när han kommer precis när vi sitter i bilen på väg någonstans. Hade det inte vart enklare att bara skicka ett litet mess eller ringa, det tar ju bara några sekunder?



Hoppas du fått svar på din fråga!



Förresten, farfar har bil men han cyklar hellre (både för motion & miljö) och det tycker jag är starkt gjort när man är över 60 år.

2009-07-10 @ 07:46:32
URL: http://hemmahosfyrklovern.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0