Nu är jobbehelgen över...

Jag har jobbat hela helgen och är äntligen ledig, i alla fall en dag!

I fredags var det i princip bara jobba och sen hem och sova. I går började jag vid halv 7 och jobbade till halv 4, jag trivs bra med att jobba på helgerna, mindre stress, trevligare människor och mer pengar! När jag kom hem igår så åt vi tillsammans och sen pysslade vi lite ute, jag hjälpte David att mäta en massa till utbyggnaden, virket kommer i veckan så han ska börja på det nu. Jag var trött i kroppen så jag gick in och fixade frukt (meloner, mango, jordgubbar & Vindruvor) som vi smaskade i oss innan vi gick en liten promenix. Albin somnade inte i tid och tillslut blev jag trött på "tjafsandet" och gick upp och kollade på lite Grey's. Jag hörde hur han låg och pratade för sig själv en stund men sen somnade han gott. David hade tvättat, dammsugat & torkat alla golv när jag kom hem , underbara man! Pojkarna verkar ha haft en bra helg medan mamman jobbat...



Idag var jag uppe med Albin vid kvart över 6, han kollade lite på Emil och jag åt frukost innan det var dax att väcka pappan för jag skulle jobba lite till. Idag har vi haft en bra dag på jobbe, jag & Gabbe, trots att han bara är 16 el 17 år så känns det nästan som om man är jämngamla...

David och Albin kom och handlade en sväng och när jag kom hem efter jobbet stod maten på bordet!
É det så här det är? Såhär dom har det, männen (i alla fall min)?
Komma hem till ett rent och städat hus, nytvättade kläder i graderoben, maten på bordet...
Helt underbart i alla fall och den ultimata avslutingen på "våran" semestervecka!

När vi var mätta och goa så gick vi till Camilla och barnen på bus & fika. Camilla hade något till mig för att vi passat Tusse när dom var borta. Albin och David började genst busa som bara den och vi gick in och fick kladdkaka med grädde/glass, kaffe & te, muffins & saft! Jättegott var det, tror Albin åt ! 1½ muffins & en skopa glass. Jag fick en jättefin blomma med ett kort, en liten tavla och av Jenny fick jag ett salt & pepparkar som ser ut som en katt och ett hjärta ursöta verkligen!



Nu i kväll har sötaste svärmorn i världen varit här och gosat med sitt favorit barnbarn (nåja, hon har ju bara honom men ändå!). Hon ska snart opereras så jag har lovat att hjälpa henne med all pappersexersis efter operationen, blev ju nästan lite expert på det när jag var sjuk för många år sen...
Hon är helt underbar, min svärmor! 
Den mest osjälviska människa jag träffat tror jag och hon är guld värd så som hon ställer upp på alla "oss" barn & barnbarn! Det känns som en fis i rymden att hjälpa henne dessa veckorna, och det gör vi med glädje!

Nu har Albin somnat där nere på pappans bröst och jag tänkte faktisk ta igen mig i sängen med lite Grey's... Det är lixom svårt att sluta titta när man börjat på en säsong, då måsta man nästan titta klart på den.

I morrn ska vi vara lediga! Inga planer är gjorda för dagen ännu, några förslag?

Bjuder på ett litet klipp på David och Albin i slowmmotion när dom busar!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Sicken fågelskådare, riktigt näpen faktiskt! Så fina saker du fått av Camilla och tjejerna, pratade med dom igår i affären.

2009-07-26 @ 21:17:48
Postat av: Charlotte

Hur skulle det vara om du kom ihåg att fylla i ditt namn när du komeneterar mammsen?

2009-07-26 @ 21:44:21
URL: http://hemmahosfyrklovern.blogg.se/
Postat av: Mamma

Hoppsan, missade jag det...

2009-07-26 @ 21:48:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0