Fullt upp, som vanligt!

Davids jobbebil är på service idag så jag & Albin fick köra honom till jobbe i morse, han jobbade på Göingegården i stan idag så vi passade på att ta vägen om Hajen då vid 7 snåret i morse, inte många handlade då kan jag säg...

Hem och äta frukost och packa fikakorgen, sen åkte vi till Sibbarp och Carusedammen för att fotografera. Albin fick följa med mig för det var ju hans kompis David med syskon & husdjur som skulle fotas, sammanlagt 3 barn, 2 hundar och 4 7-veckors kattungar... Det var inte det lättste kan jag säj men det gick! Resultat får ni se i morrn om familjen går med på det, dom kommer och kikar i morrn!

Efter fotografering & fika i det gröna så åkte vi hem, Albin somnade i bilen och jag laddade över bilderna och packade ur bilen, sen ringde David och hade blivit färdig tidigare än han trodde så vi åkte och hämtade honom, lämnade honom i Tvååker, åkte bort till mormorn och käkade en snabbis innan vi åkte tillbaka hem och hämtade David igen. Tillbaka in till Göingegården för nästa tätskikt, jag & Albin plockade lite blommor utanför på en äng när han plötsligt kommer på att han behöver göra nr 2...

Nöden har ingen lag så vi gick till skogen och begravde "det" under en stor hög med stenar som vi hittade, tur att mamman i familjen inte går någonstans utan våtservetter! När vi var färdiga med våra bestyr så var pappan oxå klar så vi åkte in till stan och tog varsin glass på kulingen i väntan på att tätskiktet på Göingegården skulle torka,

Jag hade tagit med mig några dagar gammalt bröd som jag hade hemma så efter glass & kaffe gick vi ner till vallgraven och matade ankorna & fiskmåsarna som bara dyker upp hur oinbjudna dom än är! När brödet var slut gick vi till barnens badstrand och badade fötterna alla 3 sen tog vi en omgång minigolf innan vi åkte tillbaka till Göingegården.



Väl hemma igen,  vid 6 snåret, gick jag in och fixade kvällsmaten, bredde mackor och gjorde varm choklad & te som vi åt ute på altanen i solen, hög mysfaktor! Brorsan kom ut ur sitt lilla hus och satte sig med oss, sen kom Magnus B och till sist kom pappsen, han kommer nästan fram om varje dag, det är så gulligt! Albin nästan väntar sig att morfar ska komma, i alla fall en stund! 

Jag och Albin tog en lång, välbehövlig dusch efter all ute lek, hela dagen, sen somnade han som en stock i sin vagn och jag har precis kollat på Criminal Minds och ska strax krypa ner mellan lakanen och hoppas att natten som kommer blir lite svaligare än den som var!


Kommentarer
Postat av: Mamma

Sicken sving han har, mormors onge!

2009-06-22 @ 23:31:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0