Blöjfri!

Idag har jag inte haft någon kamera med på mamma-barn gruppen för vi sattsade på att gå dit utan blöja istället och det har gått jättebra, jag är så stolt över min lill-kille!

Han kissade (sa inte ens till, utan bara gick och satte sig på toan och kissa!) innan vi gick till församlingshemmet och sen passade vi på att gå och kissa mitt i sångstunden (där är en imse vimse spindelsång som brukar ta rätt lång tid) och sen hände det inte en enda olycka, duktig va??

Han fick en blöja på sig innan vi skulle gå hem och den skulle han ta på sig själv, ungefär så här löd konversationen:
M: Ska vi ta på blöjan?
A: ABII! (Albin!)
M: Ska du ta på den själv?
A: Aaa
M: Okey, vart ska den sitta då?
A: Dää (pekar på skrevet),  Nåssst (Snopp)
M: Ja, men inte bara där väl?
A:  Umpa mee! (rumpan med och pekar på rumpan)
M: Jaa, ska mamma hjälpa dig då?
A: Aaa

Vi hade följe med Jenny och Elsa en bit och Albin somna som en stock på direkten, nu ligger han ute i vagnen och sover medan jag har passat på att ta en dusch och ringa och prata med Ästad gård. Vi ska ju vara där ute på Sidvagnsfesten och jag har bokat Undervattensbastun!

Nu ska jag strax väcka Nusset och sen ska vi åka till mormorn och äta lunch, innan vi åker in till Stan och hälsar på Laila!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0