Vår, pannbiff, köttfärssås och magont...

Massa på en gång, men vi börjar med morgonen!
Vaknade med det vanliga magontet... David fick ner och hämta värktabletter till mig så jag kom ur sängen i morse, får man bara kommit upp så blir det oftast bättre.

Jag var inte alls på humör i morse så Albin fick titta lite på tv medan jag gick över till Gööks och köpte frukost till oss och efter frukosten fick Albin fika i soffan!


Fika med vindruvor (som han är helt tokig i!), russin och mjölk. Pipmugg är bäst när man sitter i soffan och fikar...

Medan han satt där och hade det mysigt vid brasan så passade jag på att göra pannbiffar av den billiga färsen jag köpte igår på jobbet.


Syns det att jag hatar skvätt och kladd?? Jag klär in spisen i tidningar så det inte ska svätta på allt runt om kring, en stooor handuk på golvet nedanför spisen med... Jag fick stekt så det blev en hel glassburk till frysen.

Efter pannbiffstekandet så gick vi ut och promenerade i det fina vädret, alltid skönt, speciellt när solen är framme och inte ett moln syns på himmeln! Vi gick om affären och handlade och Albin somnade i sin vagn (han sover väldigt skönt i den!). Nu sover han ute och jag håller på med köttfärssåsen som vi ska ha till lunchen!

Passade på att ta lite fler bilder på alla fina vårtecken i trädgården!



Ha en trevlig vårdag allihopa där ute!

Kommentarer
Postat av: Anna

Fniss! Du är ju härlig! Klä in spisen!!! Fast.... nu när jag tänker efter är det ju ingen dum idè....

2009-03-26 @ 13:26:44
URL: http://annaskortoscrap.blogspot.com
Postat av: Mamma

Anna, jag tror jag vet vad det kommer ifrån...

2009-03-26 @ 14:36:32
Postat av: Charlotte

Ja, någonstans i bakhuvudet är det säkert min kära mamms som lärt mig det...

2009-03-26 @ 19:51:03
URL: http://hemmahosfyrklovern.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0