Hur ser er jul ut?

Hittade denna juliga lista inne hos Anna!

Skulle du kunna tänka dig att jobba på julafton?
Nää inte nu längre men jag gjorde det nåt år när jag jobbare på Kusthotellet.

• Bakar du något till jul? vad?
OM! Lusekatter, Pepparkakor och flera omgångar julgodis!

• Vilket föredrar du, lussekatter med eller utan russin?
MED MED MEEEED!

• Vill du ha egenproducerat julgodis eller köpt?
Bara eget!

• Knäck eller ischoklad?
Knäck

• Hur ser din adventsljusstake (den man tänder varje söndag) ut?
Har ett rektangulärt fat som jag pryder med mossa, svampar och PartyLites adventsljus med doften Kanel & Lagerbär!

• Som fönsterprydnad stjärna eller elljusstake?
Både och!

• Vill du ha julkort med brevbäraren eller som e-post?
Bara sånna som brevbärarn kommer med såklart!

• Vilka färger har ni till jul? Klassiskt röd/grön/vit? Guld/isblå?…eller vad?
Klassiskt röd och vit!

• När julpyntar du hemma?
I början på december så man får njuta av det läääänge, däremot åker det fort ut efter jul!

• Har varje julprydnad sin bestämda plats år ut och år in?
Njae, inte riktigt, kommer aldrig ihåg exakt och så brukar det komma till någon tomte varje år.

• Vad bara MÅSTE hänga/finnas i granen?
Glitter och röda kulor.

• Har du ett färgtema i granen?
Rött och guld.

• Levande gran eller plastgran?
LEVANDE!!

• Hur ser din julfrukost ut?
Vi åker alltid till svärmor och äter frukost och på den finns allt som ska finnas på en frukost!

• Brukar du göra något aktivitet på julafton, t.ex. gå en promenad, spela sällskapsspel osv. ?
Njea, inte direkt... Jag och mamma älskar spel men resten av familjen är svårflörtad på den punkten, tyvärr!

• Dricker ni köpeglögg eller hemmagjord?
Köpeglögg

• Vilken glögg brukar du dricka på jul om ni köper den?
Wapnös 

• Vad av dessa saker brukar ni ha i glöggen, mandel, hasselnötter eller russin?
Mandel & Russin men jag har bara russin i

• Finns det någon frukt som är ett MÅSTE till jul?
Clementiner!

• Vilken är din favoritjulskiva?
Absolut Christmas

• Vilken är din favoritjullåt?
Har jättemånga, älskar alla jullåtar!

• Vad skulle du inte vilja vara utan på julbordet, vad är ett absolut måste?
Grönkål, skinkan, lutfisk och Colemans senap, det är det jag kan komma på nu i alla fall!

• Nämn tre rätter du lagar helt själv till julbordet?
Brukar inte laga nåt då vi är borta och äter hela julen men jag kan laga grönkål, lutfisk och skinka!

• Föredrar du vörtbröd med russin eller utan?
Med

• Risgrynsgröt eller Ris à la malta?
Tomegröt!

• Vill du ha dopp i grytan eller inte på julbordet?
Behövs inte...

• Dricker du julmust eller mumma till julbordet?
Av dessa 2 alt väljer jag julmust, men helst av allt svagdricka!

• Vilket är ditt bästa julrecept som du har fått av din mamma eller svärmor?
Får väl bli mammas grönkål och den vita såsen till lutfisken!

• Tittar du varje år på Kalle´s julafton?
Japp, varje år, men jag går alltid och kissar när Tjuren Ferdinand kommer...

• Vilken snutt är favoritsnutten ur Kalle´s julafton?
Utan minsta tvekan Tomtens julverkstad!

• Har du sett Karl-Bertil Jonsson´s jul?
Någongång tror jag, men det var längesen, däremot kollar man ju alltid på början av den där filmen, vad heter det? Något med Vissla Johanna tror jag...

• Har ni tomte hemma?
Ja, äntligen är tomten tillbaka, tacka vare Albin tror jag!

• Köper du julklappar till många?
JAAA! Fast köper vet jag inte, jag "tillverkar" en hel del oxå men jag älskar att ge bort klappar, näsan mer än att få...

• Tycker du att det skall vara julklappar till alla eller bara barnen?
Håller med Anna "Jag tycker att alla ska få MINST en klapp oavsett hur gammal man är!"


• Tycker du att julklapparna skall vara inslagna i affären eller vill du göra det själv?
Det gör jag gärna själv!

• Färgglatt eller enfärgat julklappspapper?
Inte just färglatt precis men nåt klassiskt motiv kanske

• Roligast att få i sin julklapp?
Nåt man inte har en aning om att man ska få, en riktig överraskning med andra ord!

• Vad skulle den ultimata julklappen vara till dig i år?
Kanske klichit men jag behöver inte få något speciellt (där med inte sagt att jag inte vill ha klappar alls!), bara jag får fira den med min familj och alla är friska och glada!

Hur ser Er jul ut??

Kommentarer
Postat av: Mamma

Är det tänkt att man lägga in sin lista här bland kommentarerna?

2009-11-12 @ 14:09:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0