Mysmorgon!

Det har vi haft idag! När Albin vaknade fick han komma och ligga i våran säng en stund men han ligger varken särskillt still eller är direkt tyst så jag somnade inte om efter det men pappan låg och andades väldigt tungt så vi passade på att smyga upp och hämta paketen och så fick Albin väcka pappan med det på sängen. Ett spel fick han, som dom ska spela tillsammans, Albin har valt, gissa vad?
Jo, Kasta Gris, vad annars!



Pappan fick ligga kvar i sängen en stund medan jag och Albin gick upp och bakade scones, härliga havrescones.
Nu har vi ätit frukost och röjt av efter gårdagen, pojkarna busar som aldrig förr där nere och jag ska strax kliva in i duchen och sen ska vi åka till Lampis eftersom David råkade ha ner den ena lampan i Albins fönster härom kvällen.

I går hade vi familjemys på hög nivå! på förmiddagen var Albin kvar borta hos mormor och morfar och när jag kom för att hämta min efterlängtade lillkille så tittade pappa bara på mig och sa
 "varför kommer du redan? Vi har det så bra så!"

Så när Björklund ringde och ville lägga över sina bilder så fick Albin bli kvar där medan jag åkte hem. Camilla kom oxå förbi en sväng och luktade lite på ljus och beställde till jul och medan hon luktade så svängde jag ihop min egenkomponerade chokladkladdkaka med mintglasyr som vi skulle ha till "kalaset".



David kom hem tillslut (han skulel bara jobba någon timme men var borta typ 4!) så vi åt resterna av middagen och sen kom gästerna! Albins gamlafarmor & gamlafarfar, mormor & morfar och morbror. Vi fikade och Albin fick lite mer paket som var väldigt uppskattade!



Fick en husbil av morfar, nästan lika dan som den vi har köpt!

Vid 5, halv 6 åkte gamlafarmor & gamlafarfar hem till Falkenberg och vi andra spelade några omgångar triss & stege, det var längesedan och väldigt roligt! Efter en stund blev morbrorn dödshungrig och eftersom David är ständigt hungrig så bestämde dom att det skulle bli pizza på menyn! Varken jag eller mamma är särskilt stora fan av pizza så vi tog varsin barnpizza som vi inte ens åt upp men det var jättemysigt. Efter maten fick Albin göra sig klar för natten och vi fortsatte spela kort, Albin fick ligga berdvid oss i soffan tills han somnade och vi spelade både Plump och Chicago. David bjöd oss alla på wiskey men mamma tacka nej och tog en underberger istället...
Jag vet inte vad klockan var när dom åkte hem, kanske 23 men det var så mysigt!



Just nu på vår nedervåning, Albin springer runt och pappan efter...



Nu ska jag in i duschen, sem blir det Lampis,
sen ska vi fira far med en redig farsdags middag hos mamma & pappa!


Kommentarer
Postat av: Mamma

Ja, det var mysigt igår. Vi kanske kan spela idag med?

2009-11-08 @ 13:29:38
Postat av: Anonym

Åhhh havrescones. det ska jag nog baka i morgon till soppan. borde funka till det med

2009-11-08 @ 19:04:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0