Tjuvstartar...

I går va Albin på dagis igen, han är lite rosslig när han hostar, men han hostar inte mer än vanligt. Vi var på dagis mellan 10-12.30, så vi åt lunch där och igår hade Gunsan lagat kokekorv med potatismos, det var jättegott och Albin åt upp allt på tallriken! Han somnade gott när vi kom hem och när jag väckte han var han förvånansvärt pigg. Vi fikade lite innan vi åkte bort till mormorn där Albin fick tillbringa eftermiddagen medan jag jobbade.

Jag kom hem vid strax efter 8 och då var Albin fortfarande vaken men han somnade fort i min famn och vi satt kvar i soffan under hela Ullared på 5:an. Kollade på CSI oxå men då var både jag och David bra trötta efter natten som vart...

I morse ringde klockan (!) vid kvart i 7, lite förvirrad blir man eftersom det inte händer sådär jätteofta att klockan väcker mig, det är ju oftast Albin... Men han låg så sött bredvid mig i sängen och susade gott så jag smög upp och läste tidningen, åt frukost och drack te. Tillslut var klockan 8 och vi skulle ju vara på dagis vid halv 9 så jag fick helt enkelt väcka honom. När vi kom till Dagis så höll alla barnen på att klä sig för att gå ut så jag tog på Albin ytterkläderna och sen sa vi hejdå och jag gick. Det gick jättebra, han skulle ju såklart ha alla 10 pussar, kramar, slängpussar och annat men den gick det bra, jag försäkrade honom om att jag skulle komma och hämta honom senare.

När jag gick från dagiset och bort till affären så kände jag mig så "tom" på nåt vis, det var ju jättemärkligt att handla utan Albin! Fort gick det med och när jag kom hem och fick börjat med dagns göromål (tvätta alla sängkläder, handdukar, kläderna i tvättkorgen mm) så var klockan inte så mycket. Jag funderade på hur jag skulle göra med middag för det behövde jag ju inte ha någon färdig eftersom Albin äter på dagis men lämpligt nog så ringde David och undra om jag hade täkt mig någon middag för han hade vägarna om Tvååker vid 12.

Så nu till rubriken då. När jag gick där i affären så fick jag syn på helgskinkorna... Så nu har jag en skinka på griljering i ugnen, potatisen kokar på spisen, likaså den vita såsen som är ihoprörd och ärtorna. Till det ska vi ha svagdricka så det blir väldigt juligt här hemma, tror jag ska tända ett Kanel & Lagerbärs ljus med för att få riktig stämning!

Efter maten hoppas jag hinna med att bädda sängarna och så innan jag ska hämta lillprinsen vid 14.00!


Kommentarer
Postat av: Anna

ååh, vad julsugen jag blev nu då!! Mamma hade visst oxå tjustartat för några dar sen.

Vad kul att det gick bra att lämna Albin idag!

2009-11-03 @ 12:39:41
URL: http://annaskortoscrap.blogspot.com
Postat av: ampelos

Ha en bra dag :)

Mvh www.ampelos.blogg.se

2009-11-03 @ 13:02:47
URL: http://ampelos.blogg.se/
Postat av: Mamma

Fuskis!

2009-11-03 @ 13:07:20
Postat av: Laila

Det är ju jättebra att han låter dig gå utan protester!

2009-11-03 @ 13:13:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0