"Inte behöver blöja mamma..."

Så lät det för en liten stund sedan när jag skulle lägga Albin så jag tänkte att då smyger jag på den när han somnat, men se det gick inte heller för då vaknade han till och blev ledsen "inte behöver blöja mamma!" Så nu ligger han på en handduk i soffan (skinnsoffa!). Det ska tilläggas att han har vart torr i blöjan på middagen i säkert en månad nu, men ändå...

Idag hade jag tänkt att vi skulle fortsätta i trädgården, kratta löv, gräva upp lite mer i grönsakslandet och så, men när jag var ute och hämtade tidningen i morse så regnade det ju så jag sa till Albin att vi stannar inne på förmiddagen, varpå han svarar "men mamma, det är ju bara lite vatten"!
Hur som helst så stannade vi inne, satte på en maskin tvätt, dammsugade av och så fick jag tagit fram symaskinen en sväng (ja, just det, Eva, Mamma & Anna, det är här den står...), och fixat till några byxor, det är ju hopplöst vad jag sliter byxor mellan låren, undrar vad det beror på...

Igår var han med mig hemma hos Marie på tjejmiddagen, det var supertrevligt och Sandra hade med sötsate lilla Victor så han hade en kompis och dom lekte jättebra (med Sandra oxå förstås). Han somnade i min famn när vi tittade på filmen från modevisningen och sen la jag honom i soffan tills det var dax att åka hem och tro det eller ej, men när vi kom hem vid strax efter 11 så låg pappan redan i sängen och sov!

Medan vi väntade på Camilla i går när vi skulle åka bort så lekte Albin med Kajsa, söta va?



Nu väntar vi bara på pappan som är på G hem från jobbet och sen ska vi hitta på nåt, kanske åker vi iväg och käkar en lättare lunch för ikväll är det mys hemma hos mamma, vi ska äta sjömansbiff!


Kommentarer
Postat av: Angelina

Så duktig han e med blöjan (eller utan den) Zackarias vill fortfarande inte.. har du några bra tips som vi kan testa?

2009-10-24 @ 15:25:25
Postat av: Charlotte

Angelina: Jag tror det är jätetsvårt att tvinga fram om han inte själv vill. För Albins del började det med att vi alltid satte honom på toa (han gillade aldrig pottan) vid varje blöjbyte och tillslut kom han på att han själv kunde styra om han ville kissa så det gjorde han alltid när vi satte honom där. Det blev så att han alltid gjorde nr 2 när vi bytade på honom efter maten och sen tyckte jag att det lixom var dax att prova utan eftersom han kunde kontrollera det, vi fick helt enkelt påminna honom hela tiden men visst hände det en del olyckor i början men det ska bli skönt att lämna ett blöjfritt barn på dagis!



Lycka till med Zackarias!

2009-10-24 @ 16:42:31
URL: http://hemmahosfyrklovern.blogg.se/
Postat av: Marie

Tittar in och säger... Trevlig helg!Kul att titta in.(Det va ett tag sen nu.)

Må gott familjen :0) /Marie

2009-10-24 @ 16:51:55
URL: http://husno15.blogspot.com
Postat av: Angelina

Nä tvinga dom ska man inte göra tror de kan bli tvärt om, o zackarias e väldigt medveten om när han kissar o bajsar men han har inte kommit på hur man gör de när man själv vill bara men de kommer väl förr eller senare =)

2009-10-24 @ 20:41:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0