Redo!



Nu är vi rustade för flunsor så det står härliga till!

I morse steg vi upp i ottan (som vanligt), Albin fick lite välling i magen och jag tog en tallrik Special K, sen packade vi våran badväska och körde mot simhallen! Vi var ombytta och klara redan vid halv 9. Först leker vi lite i bebispoolen och sen tar vi på kuddarna och simmar i den större bassängen. Albin blir modigare och modigare för varje gång, han hoppar och halvdyker så huvudet nästan hamnar helt under vatten och det bekymrar honom inte.

efter ca 50 minuter blev han kissenödig så vi passade på att gå upp då så han fick kissat och sen duschade vi, länge och väl. Vi var klara i god tid och tog det lugnt ner till stan. Vi kom nästan samtidigt som Anna & Ella och sen fikade vi på Veras. Ostfralla och en stor kopp te gör underverk efter en stund plaskade.

När vi fikat klart så åkte vi ner till apoteket och gjorde oss rustade för hösten, sen var Albin så trött och ville bara somna så vi åkte hem så han fick somna. Nu ska vi fixa till oss lite lunch och när pappan sedan kommer hem så ska han ha skjuts in till stan. Jag ska på tjejkväll i kväll så Albin får vara med en liten stund, till morbrorn är färdig med förberedelserna för morgondagens race, sen tar han över!

Fick en kommentar om gårdagens inlägg om dagis och jag vill bara förtydliga att vi såklart hade velat ha honom i förskolan dom där 2 åren innan han ska börja skolan. Dom där 2 åren (eller va är det nu?) som man får 15 timmar i veckan, så han skulle såklart inte behöva hoppa in skolan helt "grön"!


Kommentarer
Postat av: Mamma

Tur att det ordnar sig med Albin ikväll.

2009-10-23 @ 14:15:23
Postat av: Alexandraida

Va duktiga ni är som bunkrar upp.

Här är det alldeles tomt i skåpen dock så står det handsprit på toan =P

Hoppas ni får en riktigt go dag.

Ha en riktigt kul kväll.

Kram

2009-10-23 @ 14:16:33
URL: http://alexandraida.blogg.se/
Postat av: Alexandraida

Det är det värsta jag vet när någon är så feg att inte vågar skriva sitt namn men ändå skall kommentera FEGHET.

Jag och alla mina syskon var alltid hemma hos mamma och farmor som då levde.

En underbar uppväxt.

Vi träffade alltid grannbarnen och andra barn.

Den dagen jag får barn skall jag vara hemma så länge som jag kan.

Jag vill att mina barn skall ha den uppväxt som jag hade.

Visst sen är det ju inte alla som har den möjligheten att stanna hemma med sina barn.

Men gud det är väl underbart att kunna stanna hemma hos dem..

Go Charlotte. Du har en söt liten grabb som har allt som ett barn kan önska sig.

De de andra skriver är avundsjuka..

Kram vännen

2009-10-23 @ 15:48:05
URL: http://alexandraida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0