Glad påsk!

Nu är det redan påsk, jag som tyckte det var jul alldeles nyss...

Hur som helst så var det påskfest på dagis idag och om barnen ville så fick dom måla sig och klä ut sig innan dom kom dit i morse. Jag fråge Albin om han ville att jag skulle måla honom men han var väl inte riktigt helt övertygad om vad jag hade i kikarn. Jag frågade om det var ok att jag ritade några prickar på kinden och det var det! Men eftersom denna ovanliga mamman inte äger nåt smink alls... Eller, jo, vänta! Jag har ju en gammal, gammal sminkväska från högstadiet någonstans!

Den gick jag och letade upp och i där hittade jag en brun penna av nåt slag (kan ha vart till ögonen, eller likagärna till läpparna...). Jag såg Albins förskräckta min när han såg vad jag kom med, en liten neccesär som var så dammig att den lika gärna kunde vart uppfiskad ut dammsugarpåsen!

Han fick i alla fall några prickar på kinden och 2 hårdkokta ägg med sig i väskan! Både jag och David (han har ingen bil, den är på service...) promenerade med honom bort till dagis idag och även om där var många barn (alla ska ju vara med på påskfest!) så gick det ganska bra att lämna. Han var inte ledsen men jag såg hur han stod och tyckte vid sin hylla när vi gick och bara tittade på uppståndelsen, mitt hjärta smärtade lite men eftersom pappan är hemma och jobbar idag lovade han att gå bort med den nya cyklen och hämta idag och då blir det nog stora leendet!



Jag har vart inne i stan nu på förmiddagen och fixat några påskägg! Eftersom jag jobbar hela påskhelgen förutom i morrn så har vi bestämt oss för att fira påsken då i stället! Så i morrn blir det påskfrukost hos mamma och pappa och senare på dagen ska vi ha lite påskmiddag här!

Igår provade Albin alla sina nya kläder som vi köpte på HM (dagis kläder) och det ska visst konstras och hållas på när man mannekängar...



Nu får jag önska er alla en glad påsk och hoppas att jag hinner titta in någongång under helgen med uppdateringar, om inte annat så är ni väl nyfikna på hur det går i tävlingen.
Det är vi med, hoppas dom ringer i morrn!


Kommentarer
Postat av: Mamma

Det var väldans vad han poserar!

2010-04-01 @ 11:49:05
Postat av: farmor

åh vad han är fin. imorron långfredagen kommer vi med påskpresenter till albin

2010-04-01 @ 21:17:07
Postat av: Frida

GLAD PÅSK!

2010-04-02 @ 19:26:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0