Barnmorskan


Idag är vi i vecka 24 (23+5) och har vart på rutinkontroll hos vår Barnmorska Barbro.

Datum 16 augusti
Vikt: +0,6 kg
BT: 110/63
HB: 118
♥: 148 slag/minut

Jag fick även med mig min mödrahälsovårdsjournal från när jag väntade Albin, mycket spännande läsning!
Då såg det ut såhär:

8 augusti, vecka 26
Vikt: +7 kg
BT: 120/65
HB:118
♥: 146 slag/minut
SF: 26
Socker (Glukos): 10,9

Efter det besöket skulle jag igentligen gjort en glukosbelastning men efter att vi tagit om ett par dagar senare och det var normalt så gissade BM att jag helt enkelt hade haft nåt "skit" på fingret när hon stack mig så jag behövde aldrig göra det. Roligt var det i alla fall att jag redan gått upp så mycket som 7 kg och att jag nu bara gått upp
½ kg. Visserligen väger jag mer nu, än då, men jag har bestämt mig för att hålla vikten efter barnafödade och amning denna gången, jag ramlade lixom rakt i "fika-fällan" förra gången jag var mammaledig och dom kilona har jag haft kvar sedan dess...

Jag hade problem med järnet förra graviditet oxå så nu är det bara för mig att börja knapra Niferex, det började jag med vecka 22 då, för 4 år sedan. Vi gick även igenom förlossningen och vad jag tyckte om det, hon undrade tex om jag ville gå på profylax, men det har jag redam konstaterat att det inte är nåt för mig, min kropp kunde det alldels av sig själv förra gången så det ska nog gå denna gången oxå.

Lite förundrad var hon över att jag fick min EDA så sent förra gången, jag var öppen nästan 8 cm när den väl sattes och hade bara drygt 2 timmar kvar av förlossningen då, eftersom jag öppnade mig så snabbt, så det får jag väl vara snabb med att säja om jag vill ha denna gången. Fast slipper jag må illa så ska jag nog klara mig utan, det är det där illamåendet jag bara inte klarar av!

När vi ändå är inne på förlossningar och sånt så kan jag väl visa några mindre smikrande bilder från förra gången, håll till godo!


Nu väntar jag mig massa kommentarer för det är då inte varje dag jag lägger ut bilder på mig själv, i synnerhet inte där man verkligen visas från sin bästa sida...


Kommentarer
Postat av: Mamma

Du är jättefin, så det så. <3

2010-08-16 @ 21:09:59
Postat av: IDA

Åh fick mig en tår i ögat.

Vilket ögonblick.

Åh tänk att man snart skall vara med om det själv.

Kram

2010-08-16 @ 21:38:00
URL: http://alexandraida.blogg.se/
Postat av: Anna

Vet hur det är, det där med "fika-fällan", och då är ju Ella över 4 år nu... ;)

Jättekul att få läsa och jämföra med när du var gravid med Albin och bild nr 3 är bara så bra!



Kram!

2010-08-17 @ 08:49:23
URL: http://annaskortoscrap.blogspot.com
Postat av: Nina - Glamourmamman

Visst är det kul att jämföra med förra graviditeten!



Vill du gärna ha EDA den här gången också? Eftersom du fixade hela vägen till 8 cm utan den förra gången, så kan jag ju också tycka att det var i senaste laget. Då är man ju nästan klar :-) Jag själv är "livrädd" för den sortens bedövning, så jag hoppas att jag klarar mig på andning och avslappning den här gången också. Snart är det dags för mig... hoppas jag :-)

2010-08-17 @ 17:04:27
URL: http://glamourmamman.blogg.se/
Postat av: Jonna

Det är så fint att se bilder från förlossningar (: o sista bilden är ju helt underbar, längtar till jag får en liten bebis på bröstet ...

2010-08-18 @ 12:54:20
URL: http://djonna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0