Semester!



Nja, det var väl kanske att ta i men idag har David haft sin första semesterdag och det ser faktikst ut som om det blir en HEL dag till, på torsdag!

Och hur har vi då spenderat denna semesterdag, jo på alla David favvoställen, bla Gunnars plattsättning, Gustavssons byggmaterial, Tvååkers färg mm..

Riktigt så illa har det inte vart, vi har faktikst haft en jättebra dag! Albin & David gick ut tidigt (båda 2 i arbetsbyxor givetvis) och åkte och hämtade lite grejer medan jag fick läst tidningen i lugn och ro. När dom kom tillbaka så käkade vi frukost och tog på oss för att åka in till stan. Albin skulle klippa sig halv 10 och David hade några små ärenden (så riktigt ledig har han ju såklart inte vart...). Vi kikade runt lite i olika affärer och jag fick köpt 3 stycken vaccumpåsar som alla vinterkläder ska förvaras i nu är det blir ont om förvaring.

När vi 3 är i stan tillsammans så måste vi bara fika så vi gick till Veras (som enligt oss är stans i särklass ABSOLUT bästa fik!) och tog varsin macka, te/kaffe/mer och lite fika innan vi stack och kikade på kakel/klinkers till kommande renovering.


Inte världens bästa bilder men man ser att han är nyklippt!

Väl hemma i Tvååker har vi åkte runt till både Gustavssons Bygg & Tvååkers färg och kikat på Golv, kakel/klinkers, tapeter, skjutdörrar mm mm. Vi lämnade av Albin hemma när Farmorn kom och han blev lika glad för det och sen var vi inte hemma innan halv 4!

Jag har hittat ett par golv som jag väljer mellan men alla 3 ser gamaldax ut och är laminat (jo, för det bara är så att det håller bättre och är lättare att hålla rent och jag är praktisk...). Klinkersen har jag 2 olika sorter som jag kikar på just nu, varvid den ena är ruskigt dyr, men vi ska inte ha så mycket för badrummet blir inte så stort så vi får se hur det blir...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0