Tiden springer iväg!

Igår hände det så mycket så jag hann knappt med själv!

Började dagen med att köra bort Albin till mormorn så jag kunde fortsätta in till stan själv. Hade en fotografering vid 10 och det gick snabbt och smidigt så efter det åkte jag bort till Leifs och kollade på en ny telefon, köpte lite grejer på Fyndmagasinet och vidare till H&M.

H&M hade Clubdag igår, 10% på allt i buteken och eftersom jag ändå var ensam så passade jag på att slinka in en snabbis och kika lite. Kikat blev det och en del grejer i kassen dessutom! Jag köpte 2 tunikor till mig, med gott om plats för den växande magen så nu hoppas jag klara mig tills bebisen är ute. Albin fick 2 par barbapappa-kalsonger, ett par svarta byxor & ett brunt linne. Lilleman blev jätteglad och idag nu har han både kalsongerna (bara ett par ;-)) och byxorna på sig på dagis!

Jag kikade inte ens in i någon annan affären utan åkte och hämtade hem min lilla älskling. Han somnade i bilen på vägen hem så han fick sova en stund medan jag fixade middagen. Vi åt, slog in paket, fixade i ordning med våra inköp, duschade stackars Pyzen 2 gånger (han har dålig mage och nu när pälsen har växt ut igen så fastnar det...), och fikade! Precis när vi fikat klart kom pappan hem och vi gick ut och mätte i garaget, eller.... Jag mätte inte, jag slank in hos borsan och gosade med sötaste lilla tösen!

När vi var klara så åkte vi upp till IKEA och kikade på massa nya lösningar till vår kommande övervåning, garage, förråd och atelje. Vi fick med oss massa hem, inredning till skjutgarderoberna som kommer nästa vecka och inte en enda onödig pryl, det ni!

När vi ändå var där uppe så åt vi kvällsmat. Hur kan man äta kvällsmat för 3 personer och betala endast 80:-?? David och Albin åt köttbullar med mos och jag åt kycklingfilé med pasta...

Vi har ju kikat runt på nåt nytt till vardagsrummet länge nu och nu tror jag vi har hittat det och är fruktansvärt överens!


Det kommer nog bli en hyll-serie ur den nya "Hemnes", finns i vit, svartbrun och gråbrun.

Vi var klara vid 20, körde direkt hem och tro det eller ej men vi lyckades hålla Albin vaken hela vägen hem. Sen somnade han såklart som en stock direkt när han kom hem och la huvudet på kudden! Jag tog en lång och varm dusch på mina stackars ömmande fogar som vart igång hela dagen. Sen la jag mig och somnade minst lika gott jag!

Vaknade i morse vid strax innan 6 och upptäckte att David sov så gott bredvid mig... Han hade glömt ställa klockan, men jag väckte honom och han kom i tid ändå. På något underligt sätt så sov Albin länge (läs 07.15) idag och jag somnade ju om så gott när David gått men vaknade av att telefonen ringde vid strax efter 7. David, han hade tagit med sig båda MINA bilnycklar till jobbet av någon anledning... Han har verkligen för mycket att tänka på just nu, han glömmer av allt jämt!

Vi gick bort till dagis nu på förmiddagen och jag snörade på mig mina gympadojjor och tog en liten extra sväng på vägen hem i något raskare takt än vad vi håller när Albin är med. Nu är det absolut inte sagt att det går särskillt fort ändå för jag har ju en något vaggande gång redan men jag fick i alla fall vart ute och fått i mig lite frikst luft!

Idag fyller älskade lilla lillebror år, 25 år! Men jag jobbar ju så jag har gjort i ordning allt för mina familjemedlemmar så får dom fira honom idag... Jag hoppas vi kan fira honom lite på lördag för då har jag bara en fotografering inplanerad, medan söndagen är väl fulltecknad med öppet hus på dagis (20-års jubileum) och "kräftskiva" hos svärmor direkt efter!.

Lång uppdatering det blidde idag...



Kommentarer
Postat av: Anna

Åh, vad fint vitrinskåpet var, det får jag nog kolla närmare på. Hade kanske passat fint i vårt kök? :)

2010-08-26 @ 19:46:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0