Underbara bälte!



Ett sånt här bälte införskaffade jag när jag väntade Albin, eftersom jag hade ont av foglossning tidigt den graviditeten med. Efter en helt kaos-artad dag på jobbet igår och en natt med minimalt antal timmars sömn så kände jag i morse att det här kommer att bli tufft. Fick letat fram mitt gamla bälte och hade det på mig hela dagen idag och det gick alldeles utmärkt att plocka bland hundratals kilo mejeriprodukter på morgonen!

Jag har ju inte så många helger kvar nu så jag hoppas verkligen att jag ska klara av det för kassan är inga problem, det är varuplocken och då speciellt mejeriet som är värst. På nåt sätt så blir man alldeles "lös" och vinglig i kroppen när man väl tar av sig bältet (som jag än så länge knäpper ordentligt hårt!) så det blir nästan obehagligt.

Hur som helst så har det gått bra idag, även om jag rör mig betydligt långsammare i allt jag gör och jag ska även jobba i morrn, men det är inte så många timmar så det går nog oxå fint.

När jag kom hem idag så satt Albin i soffan och drack honungsvatten. Han hade ont i halsen och när jag kände på den lilla pannan så var han brännande het. Vi tog febern och mycket riktigt hade han 38,7 i temp. Han har vart hos morfarn idag och hjälpt till eftersom David behövde få grejat färdigt med vårt tak och morfarn hade märkt direkt på morgonen att allt inte var som det brukade. Jag satte mig bredvid honom i soffan efter att jag duschat och han satt still i soffan och kollade på olika filmer i 3 timmar! Det har ju aldrig hänt innan och vi fick i honom en flaska välling (tack och lov att han gillar det fortfarande!) och en piggelin. Sen sa han att han hade väldigt ont i halsen och jag tyckte att han blivit betydligt varmare så han fick en alvedon och nu har han krypit ner från soffan och underhåller sin pappa där nere med både bollar, pärlor och massa skön sång.

Jag ska ju som sagt jobba i morrn på förmiddagen och sen får vi se hur Albin mår för jag har ett styrelsemöte inplanerat här hemma klockan 3 och ska meddela alla vad som é på G så får dom avgöra om dom villl komma eller om vi ska skjuta på det.

Nu ska jag ta mig en kopp te och umgås med mina grabbar!


Kommentarer
Postat av: Mamma

Stackars liten, han var allt lite lugnare än vanligt så länge som jag var hemma. Då blir det kanske inte att vi tittar på kattungarna imorgon? Det vill ju jag...

2010-08-21 @ 20:45:33
Postat av: IDA

Mitt är också underbart undrar vad jag skulle gjort utan det =)

2010-08-22 @ 13:35:58
URL: http://alexandraida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0