En liten fredagslista!

Jag hittade denna listan inne hos Creyla och bara för att jag älskar listor så valde jag att anta utmaningen!



1. Hur gammal är du om fem år? Hua.... Då är jag nyss 34 fyllda!

2. Vem var den sista du träffade? Förutom båda mina killar som är hemma med mig hela dagarna så var det Frida som var här på en snabbvisit i förmiddags.

3. Hur lång är du?
171 cm står det i passetm tror det stämmer rätt bra.

4. Vilken var den senaste film du såg? Såg lite på Trolltider hemma hos mamma här om dagen men annars var det Tomten är far till alla barnen, den gick på Tv för ett tag sen tror jag.

5. Vem ringde du senast?
Dagiset, i morse för att meddela att Albin stannar hemma idag.

6. Hur löd ditt senaste sms och till vem?
 "Jag har besök på förmiddagen och sen ska jag hämta Albin på dagis klockan 2 (om han är frisk vill säja, han har vart hemma i 2 dagar med feber), men efter det är det nog lugnt tror jag" Det var till Martina

7. Vad är dagens planer?
Fortsätta att ställa fram tomtarna och sen en storhandling, bara jag och Albin inför bak och julgodistillverkningen i helgen!

8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Tror det eller ej, men jag gillar mess, speciellt nu när man har en bebis i huset, då kan man svara när man har tid

9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda? Gifta sen en massa år tillbaka!

10. När såg du senast din mamma? Igår

11. Vilken ögonfärg har du? Det är en salig blandning. Grå/Grön/Blå

12. När vaknade du idag? 02.15, 05.00 och sen uppstigning vid 6.15

13. Har du någon gång hittat en katt? Njae, inte vad jag minns...

14. Vilken är din favoritplats? Har massor av smultronställen men vi trivs väldigt bra på crossbanan, på Öströö fårfarm, i trädgården vid poolen på sommarn och såklart i min sköna säng!

15. Vilken plats föredrar du minst? Hatar bussar, flygplan och allt annat där jag måste trängas med en massa andra människor!
16. Var tror du att du befinner dig om tio år?
Då bor vi nog fortfarande här och jag jobbar bara med företaget/företagen här hemma. Båda barnen kör Cross och vi åker land och rike runt i vår husbil på tävlingar.

17. Vad skrämde dig som barn? Inte mycke, bara magsjuka tror jag.

18. Vem fick dig att skratta senast? Albin

19. Är du för ung för att äga vinylskivor? Förmodligen för jag äger ingen...

20. Har du stationär eller bärbar dator?
Både och.

21. Sover du med eller utan kläder på dig?
Utan

22. Hur många kuddar har du i sängen?
Vi har 5 och 3 är mina...

23. Hur många landskap har du bott i?
Bara 1 och jag lär inte bo i fler heller!

24. Har du någon gång spytt på fyllan? Jo, det har visst hänt men det var fasligt längesen och jag tror aldrig det kommer hända igen.

25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Barfota, mina fötter är konstant svettiga ändå!

26. Är du social? Jo, det är nog alla som känner mig rörande överens om...

27. Vilken är din favoritglass? Vaniljglass med chokladkross i (eller med pepparkaksdeg i nu till jul) 

28. Vad skulle du göra om du vann en miljon? Betala av en del på huset och spara en del.

29. Tycker du om kinamat? Absolut!

30. Tycker du om kaffe? Njae... Om jag får ta minst lika mycket mjölk i så går det ner.

31. Vad dricker du till frukost? TE!

32. Sover du på någon särskild sida? Höger 

33. Kan du spela poker?
 Japp, men gör det inte särskillt ofta, bara i fjällen...

34. Tycker du om att mysa?
 Åhhh ja, jag myser jämt! Vem tycker inte om att mysa?

35. Är du en beroendemänniska? Ja, det är jag nog.

36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Ja, samma datum, men inte som är född samma år.

37. Vill du ha barn? Jag har ju redan 2 och det är jag mer än nöjd med!

38. Kan du några andra språk än svenska? Engelska

39. Har du någonsin åkt ambulans? Ja, en gång. På julafton för en sisådär 12-15 år sen...

40. Föredrar du havet eller en pool? Både och faktiskt men med småbarn är poolen att föredra istället för SANDstranden...

41. Vad spenderar du helst pengar på? Jag är ingen "big spender" faktiskt. Det jag lägger pengar på är hemmet.

42. Äger du dyra smycken? Nej, sånt är jag inte mycket för.

43. Har du någon gång testat narkotika?
Absolut inte!

44. Vad var det senaste du stoppade i munnen? Te

45. Vem är den roligaste människan du känner? Just nu får Albin mig att skratta jämt och ständigt men annars är Tobbe Sylwan och Coffe Liljegren fantastiskt roliga människor!

46. Välj ett ärr på din kropp? Bara 1? Titthålsoperationsärr i naveln.

47. Vad har du för ringsignal? Help med Tony Christie

48. Har du kvar klädesplagg sen du var liten?
Jadå, mamma har sparat en hel del.

49. Flirtar du mycket? Det vill jag inte påstå.

50. Vart togs din profilbild för din blogg? Här hemma.

51. Kan du byta olja på bilen? Jag vet vart man gör det men har aldrig gjort det.

52. Har du fått fortkörningsböter? Nej

53. Vilken var den senaste bok du läste? Inte en blekaste, det var åratal sen jag läste en bok!

54. Läser du dagstidningen?
Japp, varje dag.

55. Prenumererar du på någon veckotidning? Nää

56. Dansar du i bilen?
Dansar? Jag sjunger, fast bara när jag är själv och på rätt humör!

57. Vilken radiostation lyssnade du på senast? Mix megapol, lyssnar bara på radio i bilen.

58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? En lång handlingslista till helgens julgodistillverkning...

59. När var du i kyrkan senast?
 Kyrkan? Hmmm.... Jo, när min kusin gifte sig, kanske 1½ år sen!

60. Vilka personer utmanar du? Alla som vill vara med!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Små citroner gula läste du väl för ett tag sen?

2010-12-17 @ 15:41:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0