Just nu...

...i soffan bredvid mig



David sover... Lillebror somnade strax efter... Pyzen hoppade upp, spann en stund och somnade han med!

Jag har tagit bilden med mobilen.
Innan idag så fick jag oxå snabbt fram mobilen när Albin hjälpte mig med lillebror.

Eftersom vi måste ge tillägg med jämna mellanrum nu så ammar jag mycket, för att riktigt försöka få igång det så det så småningom kan funka. Men det är ju inte så roligt för Albin, att jag sitter och matar lillebror stup i kvarten så nu har vi kommit på ett sätt att göra det hela rättvist på!



(Skickade denna bilden till David när han jobbade och fick till svar "Värmer i hjärtat")

Albin får helt enkelt ge ersättningen och han tycker det är så roligt att få vara med och ta hand om lillebror. Dessutom är han så snäll och försiktig med sin älskade lillebror att jag litar på honom, liten som han är!

I kväll har vi vart på kalas en stund, hos David bror John som fyller 20 år Vi stannade inte så länge, lillebror behövde äta och Albin skulle hem och lägga sig, men mat och tårta fick vi i oss!

Många undrar, vad lillebror ska heta och det är inte på nåt sätt hemligt utan det är helt enkelt så att vi inte har bestämt oss än. Vi var lika "veliga" med Albin, han hette Skrutten i en månad...

Nu ska jag amma lillebror igen och sen ska han få fortsätta sova på pappan i soffan tänkte jag,
medan jag går och lägger mig!


Kommentarer
Postat av: Mamma

Det värmer i mitt hjärta med. Jag tror det är jättebra att få låta Albin vara med, och att han får känna sig behövd och lite oumbärlig i skötseln av lillebror.

2010-12-14 @ 22:12:59
Postat av: Eva

Ser ju verkligen gulligt ut, storebrors famn verkar trygg att ligga i.

2010-12-14 @ 23:25:11
Postat av: Laila

Men så gulligt,jag tror också det är bra att Albin får hjälpa till.

2010-12-15 @ 00:01:40
Postat av: Johanna

Mysig bild.... :-)

2010-12-15 @ 00:02:09
URL: http://johannaandthefamily.blogg.se/
Postat av: farmor

härliga bilder

2010-12-15 @ 08:14:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0