Ballongspelet!

Albin fick ett (eller faktiskt 2 spel, men det andra var ett kortspel med katter på) ballongspel i present av mormor idag och det har vi spelat flitigt under vår eftermiddag hemma hos mormor & morfar.




Till och med mamman fastnade på ett kort, men då fick jag säja till mannen att han gott kunde ta ett kort någongång. Såklart vann ju Albin nästan jämt...

Mitt som det var, efter middagen fick Albin ont i magen igen (det var nästan väntat för han åt inte mycket till middag) och fick gå å lägga sig i soffan med vetekudden på magen och han låg där länge.



När han kom på fötter igen var det full rulle men han hade fortfarande ont i magen.
Pappa satte på gamla filmer, innehållande en del roliga klipp, bla:
 
*När jag var och hälsade på nyfödda lillebror på BB och sjunger "Born in the USA"*
*
Joel berättar att han "åt en korv å då blé han så" om varför brorsan är skitig i ansiktet*
*Pappa hoppar rakt in i kameran när han och Anna tävlar om vem som hoppar längst från gungan*
*Johan berättar att Ulfs kvigor sparkas ibland*
*Jag tycker vi ska leta reda på läkarn på skukhuset och fråga om dom tagit lillebrors hårborste*
*Jonas sitter i Bo's pickup och nynnar med i jag ska måla hela världen lilla mamma*
*Nettan tycker Göran är döööö pinsam som envisas med att filma henne i närbild hela tiden*
*Rolf håller koll på 4 grillar samtidigt och vänder alla kotletter med en gaffel...*
*Anna & Anders lurar Johan att äta på en tårtdekoration och sen bryter ihop av skratt när han tar en tugga*
*Alla kusiner kör varsin runda på Anders lilla cross, dom stora hjälper dom mindre*

Dett är helt ointressant för alla som inte är släkt med mig, men jag vet att jag har månag släktingar bland mina bloggläsare som helt klart känner igen detta!
(Anna, Eva, Nettan, Lisa, Vivan, Laila, mamma, brorsan mm, kommer ni i håg?)

När filmen var klar åkte brorsan hem men vi stannade ett tag till. och körde några fler omgångar ballongspelet...



Nu ska jag krypa upp i soffan och kolla på Blåsningen och som sagt i morrn är det jobb om det inte blir ett besök hos doktorn med lilleman.


Kommentarer
Postat av: Mamma

Det är lika skojigt att se dessa filmer varje gång!

2010-02-14 @ 20:18:32
Postat av: Eva

Visst kommer man ihåg dessa filmer. Har sett dom några gånger nu men det är lika kul varje gång. Hoppas lilleman slipper sitt magonda snart. Krama honom från mej.

2010-02-14 @ 20:24:55
Postat av: Malin

kul med spel, vi spelar Äggspelet nästan varje dag, och så blir det lite memory, pussel och "bingo" kommer inte ihåg vad det heter (de spelen där man har en bricka och drar kort som ska ha samma bild)



Inte bra med Albins mage, jag vet inte vad det kan vara... Men det tycks ju kunna komma närsomhelst? Inga samband med nån mat eller dryck. Mitt på dagen eller mitt i natten...



RIng till doktorn/sjukvårdsupplysningen iaf tycker jag!

2010-02-14 @ 20:45:08
URL: http://www.femifamiljen.bloggagratis.se
Postat av: Ullis

Blindtarmen? Kan ju faktiskt komma "smygande" och måste inte alltid vara klockrena symtom.

2010-02-14 @ 21:15:07
Postat av: Angelina

Balongspelet har vi oxå hemma ett toppen spel tycker jag och Zackarias oxå =)

Hoppas lillkillen blir kry snart

2010-02-14 @ 21:32:43
Postat av: Nettan

Hej! Ja visst kommer man ihåg när man blev filmad Göran, skulle hemskt gärna vilja se dem igen. Hoppas att Albin blir bättre. Jag hade nog kollat upp det,bättre att gå en gång för mycket! Kram på dig!

2010-02-14 @ 21:50:51
Postat av: Anna

Visst kommer jag ihåg, har en sån film själv här hemma! :) Alltid lika kul att kolla på!

Hoppas Albin sover gott inatt.

2010-02-14 @ 21:54:39
URL: http://annaskortoscrap.blogspot.com
Postat av: Laila

Det är ju dom roligaste filmerna som finns,ballongspelet hade vi hemma när jag hade dagbarn,jättekuligt.Jag tycker som dom andra har skrivit,sök läkare för lille Albins mage!

2010-02-15 @ 15:58:46
Postat av: lina

Hur har det gått med Albins mage?

2010-02-15 @ 21:18:40
URL: http://secretmom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0