Dagis...

Idag har vi vart på dagis, både jag och Albin!



Albin har ju inte vart på dagis sen den 7 december då det har vart både lov och vattkoppor. Så vi bestämde att jag skulle vara med en dag, en liten inskloning till kan man säj. Redan när vi skulle ta på kläderna hemma i morse så kom tårarna
"jag tycker vi ska vara hemma idag mamma" Jag vill inte åka dagis"
men jag sa att jag skulle vara med på dagis idag och då gick det bra.

Vi började att vara ute och busa en stund, dom gick över till det andra dagiset och lånade deras pulkabacke en stund men jag stannade kvar på "våran" gård och tittade på men det tog bara 1½ åk, sen kom han till mig...

När vi gick in började jag försöka fråga om jag fick gå, bara en liten stund, och posta några brev och det fick jag inte, han var både trött och hungrig sa han. Jag satt kvar i hallen med ytterkläderna på mig och tillslut var det ju inge vidare roligt så då sprang han och lekte med dom andra och jag lyckades haffa honom och informerade om att jag tänkte gå, bara en liten stund och posta brev. Då satte han sig på bänken i hallen och sa
"Mamma, jag väntar här på dig"

Så jag gick och när jag kom tillbaka så var dom i full gång med leken så jag åkte hem och käkade lunch, så fick han vara kvar en stund själv och äta där innan jag gick tillbaka och hämtade honom.

Nu sover han gott i vagnen, med full utrustning, 4 fleccefiltar, ett duntäcke och en ullpläd på sig, men han ska väckas alldeles strax och sen får vi se vad vi tar oss för!


Kommentarer
Postat av: Laila

Det var säkert bra med en liten inskolning.Hoppas det går bra när han skall lämnas själv.

2010-01-08 @ 15:07:44
Postat av: Mamma

Håller med tummarna för att det ska gå bra.

2010-01-08 @ 20:51:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0