En trött mamma...

Ja, det är precis vad jag är just nu! Efter att ha vart vaken i natt, arbetat hårt med skottning flera gånger under dagen och tränat nu i kväll så ska det bli skönt att lägga sig.

Men vi får väl ta det från början, dvs i natt.
Jag började vakna till lite någongång efter 2 i natt men fattade först inte varför jag vaknat men vid halv 3 var jag vaken och kände att det luktade brandrök och som den fegis jag är så puttade jag lite på David och sa att det lutar brandrök. han flyger såklart upp och störtar ner för trappan men där var allt lugnt så han kommer upp igen för att ta på sig och gå ner i källarna och kolla pannan.

När han kommer in igen så så säjer han
- Det brinner någonstans (pekar bort mot Munka) där borta, dom kör med motorsågar för fullt och det ryker jättemycket.

Jag blev lite nojjig och var tvungen att gå ner och kolla på hn.se och se ifall det stod nåt och det första som dök upp när jag fick fram sidan var "Stor radhusbrand i Tvååker - flera lägenheter på Skräddaregatan i lågor"

Björklund bor i en lägenhet på Skräddaregatan...
Jag skickade ivrigt iväg ett mess
-Vaken?

Medan jag väntade på svar hade David redan hunnit klä på sig allt och köra iväg med bilen. Det tog bara en halvminut innan jag fick svar, han var vaken och jag ringde upp direkt och frågade vart han var.
Han var på jobbet och hade inte hört nåt men David kom hem ganska snart igen och sa att det var inte Björklunds lägenhet så jag fick informerat honom och han ringde genast upp sin bror som bor i grannhuset.

Vi stod en bra stund och bara lyssnade på motorsågarna och kollade på röken. Björklung ringde upp igen när han pratat med sin bror och vi gick och la oss, men jag kunde inte somna, inte alls...

Jag hörde motorsågarna hela tiden och kände fortfarande den hemska lukten, brandrök. Men till slut måste jag ha somnat (senaste gången jag kollade klockan var den 04.26) för jag vaknade när David gick upp, jag lyssnade och hörde fortfarande motorsågarna men somnade om och blev väckt av Albin vid kvart i 7.

Vi hörde fortfarnde motorsågar men bestämde oss för att vänta till det ljusnat innan vi gav oss ut på morgonpromenad för att se hur det såg ut därborta. Vid kvart i 8 gick vi, då snöade redan rejält och vi stod bara på avståd och såg hur brandmännen höll på för fullt på taket, det kom massa rök ur hål i taket. Vi gav oss av mot Gööks och köpte några frallor och sen gick vi hem och smaskade frukost.

Vi hade igentligen tänkt åka några ärenden till Falkenberg men jag var inte jättesugen på att ge mig av när det kräksnöade som det gjorde så jag ringde och beställde det jag behövde så får David åka och hämta det i morrn, han ska ändå neråt Halmstad och jobba. Vi stannade istället inne och tog hand om tvätt, dammsög av, fjuttade eld i brasan och lekte en lång stund med skruvarna som Albin fått av pappan. Vi ringde mormorn och undrade om vi skulle äta lunch ihop och det visade sig att hon höll på och förbereda för köttfärssås så vi bjöd in oss själva och åkte dit!

Men innan vi åkte dit skottade vi av alla gångar, parkering, gatan utanför (ja, vi måste skotta av en bit på gatan annars kör plogbilen upp en vall utanför vår uppfart så vi inte kommer ut med bilarna) och bilen. Vi var helt snötäkta, både jag och Albin så vi körde snabbt bort till mormorn men parkerade ute på gatan så jag kunde skotta deras uppfart oxå innan jag körde in bilen där.

Vi fick jättegod middag och jag hjälpte henne lägga över massa bilder i den digitala fotoramen hon fått i julklapp. Men vid 3 snåret åkte vi hem och fortsatte skotta... Det blev blötare, tyngre, blåsigare och mycket jobbigare. Efter 1½ timme gav vi upp, jag var jättetrött, Albin var illröd i ansiktet och jag tror han var både kall och trött (hade ju inte sovit middag, för det ville han inte visst...).

Jag gjorde i ordning lite varmchoklad till honom och så satte vi oss och myste lite i soffan tills David kom hem.
I kväll har jag vart och tränat och som vanligt fick jag gå mitt i avslappningen för att hinna hem, David tränar ju oxå på onsdagkvällar.

Nu ska jag i alla fall strax krypa ner bredvid min lillprins. Han ligger i vår säng just nu, han ville så gärna somna där, bredvid Kajsa och nu ligger dom där alla 3 (Pyzen var såklart inte sen att krypa ihop som en boll bredvid de andra 2...) och sover, hur sugen tror ni man blir på att lägga sig då?

I morrn blir det jobb och jag måste lämna Albin på dagis eftersom David inte jobbar häromkring... Har redan börjat få klump i magen...


Kommentarer
Postat av: Malin

Fortfarande lika illa vid lämning?



Inge kul... Håller tummarna imorrn!

2010-01-27 @ 22:07:01
URL: http://www.femifamiljen.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0