Nyårsafton!

Vi hade en kanontrevlig nyår hemma hos Sara & Peter! Vi skulle vart en familj till men mannen i huset hade spytt natten till nyårsafton och då ringde dom och kolla om det var ok att resten av familjen kom och för våran del fick dom gärna komma men då stannar vi hemma och det ville dom inte så dom firade hemma i stället. Hur som helst så skulle den sjuka familjen haft med sig förrätten men jag och Albin promenixade bort i det fina vädret och köpte barkis så gjorde vi vitlöksbröd till förrätt i stället.

På förmiddagen hemma hade jag fullt upp med att chokladdoppa jordgubbar, färsk ananas och physalis som skulel dekorera min jordgubbscheescake.



Sara & Peter hade ordnat och dukat så fint och barnen hade sååå sett fram emot lite fest. Sara gjorde en välkomstdrink och dukade fram snacks när vi kom. Albin och Lina lekte jättebra hela kvällen!

Varmrätten som värdparet bjöd oss på var ljuvlig! Egna klyftpotatis med kycklingfile i limesås!


Efter maten var vi alla mätta och belåtna och vi lovade fyverkerier till barna så vid halv 10 snåret gick vi alla ut i paddocken och tittade på raketerna som David köpt, en liten låda bara med lågt ljud på så inte hästarna blev rädda.

Sen skäms jag för att jag inte tog ett enda kort på min jättefina dessert, men jag ver helt enkelt så inne i att lägga upp och göra i orning att jag glömde av det, så den finns ingen bild på, men jag har en bit kvar i frysen som jag tänkte mormorn & morfarn kunde få komma och smaska på lite senare...

Vi var alla väldigt mätta så vi åt nog inte efterrätten innan vid halv 11, men det var alldeles lagom, kvällen liksom flöt på så bra och det blev ingen väntan. Efter desserten så slocknade Lina i sin säng, men Albin och Hannes fortsatte leka en stund till och innan 12-slaget så gjorde vi i ordning Albin för natten men han var med och "skålade" in det nya året och ca 5 minuter in på år 2010 så somnade han!



Efter skålandet så började vi packa ihop oss och bära ut i bilen och vid halv 1 körde vi hemåt. Jag körde försiktigt hela vägen hem på dom små slingriga vägarna genom bokskogen men vi kom hem och jag la mig nog vid halv 2.

Vi hade ju hoppats på att Albin skulle sova lite längre med tanke på att han var uppe till midnatt (!), men nää, halv 7 vaknade han och ville ha välling! David gick upp med honom och jag låg så stilla jag bara kunde för att somna om (vilket är hopplöst när jag väl vaknat) men det gjorde jag efter en timma eller så och fick sovit en timme till.

Albin och David har vart ute en sväng i dag på förmiddagen medan jag vart inne och plockat i ordning bland alla saker vi hade med oss hem igår och idag hade jag faktiskt inte tänkt göra många knop alls!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0