Sköna söndag!

I morse väckte Albin mig vid strax efter 6. Pappan sov som en stock, ingen idé att försöka väcka honom inte. Vi låg kvar i sängen en stund, kollade på barnkanalen och bara hade det mysigt, men som bekant är inte tv Albins favvo syselsättning så han tröttnade hyfsat fort och jag gav mig ner i köket för att fixa vällning.

Igår kväll skållade jag mjöl så i morse var det bara att sätta igång med brödbaket. Medan Albin låg i sängen och drack vällning blandade jag ihop allt i assistenten för att sedan låta det jäsa i ca 2 timmar. Men jag var inte på något vis sysslolös medan jag väntade på degen. All tvätt hade torkat under natten (inte undra på det så som jag eldade på i kaminen innan jag gick och la mig igår) och skulle vikas, vi åt frukost och jag förberedda middagen (skala potatis och sånt skoj). David hade ganska mycket papper att ta hand om efter en veckas semester så han höll sig på övervåningen medan Albin hjälpte mig med alla hushållssysslor.

När brödet äntligen jäst klart så bakade vi (jajjamen, visst var Albin med även här...) ut det och hystade in det i ugnen, det ska gräddas i över en timme så vi våldgästade mormor & morfar undertiden.


Vi kom hem precis när det var dax att ta ut bröden och efter det var det dax för middag. Igår köpte jag en kokekorv från Årnäs som vi hade till lunch idag, tillsammans med kokta potatisar, kokta ärtor och stuvad spenat, alltid lika gott!

Efter maten fick Albin välja vart han ville vila och såklart valde han vagnen så jag stoppade ner honom under 4 filtar och ett duntäcke, han somnade efter bara knappt 100 meter...
Medan han sov passade jag på att ta en varm och go dusch. När han sovit en timme så tog jag upp honom och vi kollade på förra veckans avsnitt av Familjen Annorlunda på Tv4 Play.

När Albin vaknat ordentligt och vi druckit lite eftermiddags te så åkte vi iväg med takboxen som vi lånat av sötaste Annalina. När vi ändå var ute och körde så körde vi och tvättade av bilen vilket var mer än välbehövligt! Vi passade på att tanka och förnya lottot!


I kväll har vi ätit av det goda, nybakta brödet och sen önskades det semlor till kvällsfikat så jag tog upp några släta bullar jag hade i frysen och sen blev det Semlor! Brorsan kom oxå in och fikade med oss och nu ska jag gå upp och lägga en liten kille som ska åka till dagis i morrn. David ska jobba hemma i morrn på förmiddagen så då får han åka och lämna så får vi se om jag kanske kan lämna på torsdag.


När skitungen har somnat blir det lugnt framför tven, förmodligen i sängen och i morrn är det jobbe som gäller!


Kommentarer
Postat av: Laila

Du är flitig du Charlotte,men så blir det mycket gjort ochså,hembakat bröd är ju bara så gått!!!

2010-01-24 @ 23:02:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0