Soppor!

Idag på förmiddagen satt jag och letade recept, skrev ut recept och handlingslistor så nu är matsedeln till skidsemestern bestämd och i veckan ska jag börja laga all maten som ska frysas in.

Vid 12 kom David och Albin in och vi började laga mat, stekt torsk med potatis, grädde & lingon! Sen slängde jag mig i duschen och efter det åkte vi och hämtade mormorn & morfarn. Brorsan följde oxå med och vi åkte till NetonNet, och sen köpte jag nya blommor till mina fönster när vi ändå var i Ullared.

Albin sov så gott i bilen hela tiden och vaknade lagom tills vi kom hem till mormorn & morfarn. Vi fikade och grabbarna börja genast bygga ihop den nya skänken som morfarn vart och hämtat innan på dagen. Det var lättare sagt än gjort visade det sig då där inte var någon bruksanvisning med...



Det gick bra till slut och även den nya tv kom på plats men det fick jag naturligtvis inte fotat, det glömdes bort. Mamma bjöd på skinksås med spaghetti och efter det tog vi vår "nya" stol med oss och åkte hem!

Nu ska jag strax lägga mig tänkte jag för i morrn är det åter jobb som gäller och eftersom dagis är stängt får Albin vara hos mormorn & morfarn så länge. Men som sagt, nu blir det "Åter till Cold Mountain" i sängen!


Kommentarer
Postat av: Mamma

Det blev jättebra, och det är ju inte så konstigt kanske!

2010-01-03 @ 22:20:38
Postat av: Laila

Det var ju tur att Albin vaknade så han kunde hjälpa till,annars hade ni aldrig fått ihop den!

2010-01-04 @ 10:52:20
Postat av: Anna

Cold Mountain kollade vi oxå på, det är nog en av de bästa filmerna jag vet!

2010-01-04 @ 10:53:04
URL: http://annaskortoscrap.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0