Älskade lilla Pyz...


Albin & Pyzen morgongosar i mammas säng.

Vilket äventyr vår ena lilla kise måste ha vart med om!

Igår när vi kom hem så gjorde vi Albin klar för natten med en gång och sen satt jag vid datorn en liten stund innan jag oxå kröp ner i sängen. David gick oxå och la sig i hyfsad tid igår och vi hade Kajsa, precis som vanligt, i vår säng. Jag tror kanske att David var nere och stängde fönster/dörren och låste vid 22-tiden.

Eftersom vi har 2 innekatter så har vi köpt specialbeställda insektsskydd som sitter monterade som en liten, liten rulle högst upp i varje fönster och som man bara drar ner när man har fönstrena öppna, vi har vart (och är!) jätte nöjda med dom och samtidigt beställde vi även en dörr med insektsnät så vi kan ha öppet när här är så varmt.
Dörren har en liten fjäder så den går igen av sig själv men den har blivit lite utsliten så vi får dra igen den när vi går in och ut men det är ju inte jobbigare än på en vanlig dörr, men vi får oftast påminna Albin...

När vi kom hem igår så var Albin kvar ute en liten stund innan vi gick upp och la honom och när han då gick in så antar jag att han inte fick dragit till myggdörrn och varken jag eller David tänkte på att inte Pyzen var inne. Jag trodde att han som vanligt låg på Albins rum, så fel vi hade...

Jag vaknade vid 4 i natt/morse av att det jamade och att David rusade upp. Han brukar aldrig vakna av sånna ljud och det är inte alls ovanligt att Fjant är ute på nätterna och jamar till i bland, vi hade ju dessutom vårt sovrumsfönster vidöppet! David rusar ner för trappen och öppnar dörren och jag hör hur han brötar runt där nere en bra stund innan han kommer upp igen. Såklart har inte jag kunnat somna om utan undrar vad som står på och då har Pyzen vart ute hela natten! Han hade väl iofs haft det ganska bra eftersom han inte hade ropat på oss innan vid 4 på morgonen. Han hade visst vart ganska full av skräp, löv och annat bös så David hade fått borsta av honom. Han var hungrid och törstig men inte rädd alls utan somnade gott när han kom in.

När Albin vaknade i morse och kom över till min säng så kom såklart Pyzen oxå och la sig bredvid. Jag berättade för Albin att Pyzen vart ute hela natten och det tyckte han var så hemskt så han vägrade gå upp ur sängen innan Pyzen gjort det! Nu har min älskade lilla katt ätit lite till och gått och lagt sig på sin favvoplats, Albins kärra.

Jag och Albin har vart ute och cyklat en sväng, vi gav oss utt redan vid 8 och passade på att köra om ICA på hemvägen och handla så vi åt inte frukosten fören ganska sent och nu är både tvätten och disken full gång. Albins älskade faster Evelina kom precis, hon ska hjälpa oss och måla lite och när mormorn kommer så blir det nog att vi kör upp och letar lite blåbär & smultron...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0