Feber

Idag har vi vart på Gekås en sväng på morgonen. Vi stack hemifrån redan vid halv 8 så vi kom precis när dom öppnat. Allt va frid och fröjd tills vi kom till vaxdukarna... Albin blev jätteledsen av någon anledning och grät hysteriskt över nåt jag inte förstod och så fort den där vaxduken dök upp i tanken hos Albin så blev han så ledsen igen, jättekonstigt var det. Han hade i och för sig varit väldigt lugn och nästan lite "mammig" när vi gick runt där inne och sen på hemvägen så fick han en tunnbrödklämma och lite yoggi yalla i bilen och somnade gott.

Han vaknade när jag bar in honom och vi satte oss och myste en bra stund i soffan och kollade på barnkanalen. När han piggnat till lite så gick vi upp och tog febern och mycket riktigt, 38,0 så det blir till att stanna inne och mysa i det märkliga vårvädret (sol, storm och regn om vartannat).

Vi har packat upp alla våra saker och fått i oss lite överbliven middag som satt fint i våra kurrande magar. Nu går tvättmaskinen varm, jag måste alltid tvätta nya kläder, handdukar mm innan jag lägger in dom i garderoben. Inte för att det blev sådär jättemycket kläder precis...

Albin fick kalsonger, sockar, badbyxor, arbetsbyxor och en stickad tröja. Jag köpte ett par trosor bara och sen en del grejer till husbilen och utelek i trädgården eftersom Albin nästan uteslutande är utomhus nu i några månader.

Vi hoppas få hem pappan i tid idag, det tar på oss båda att gå inne, hemma en hel dag (även om vi vart iväg några timmar på morgonen, ja vet!). Nu är det i alla fall snart fika och vi har både vatten melon & cantaloupe i kylen så det blir det till fikat!


Kommentarer
Postat av: Mamma

Ja, arbetsbyxor får han ju ha några par att byta med, så himla duktig han är på att hjälpa till den dära ongen.

2010-05-25 @ 21:22:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0