Förkylda...

Kan man verkligen säj att vi är här hemma idag!

Albin var lite trött och konstig redan i går kväll, han var lite varm och rosig och ville bara gå och sova. Vi lyckades nog hålla honom vaken till halv 7 med ballongspel och lite andra intressanta grejer men sen stöp han i säng!

Jag hörde honom hosta några gånger under kvällen när jag låg i vårt sovrum bredvid och kollade på Wallander, men han vaknade inte av det. Vid kvart över 4 i morse däremot så kom han in till vårt sovrum (kan inte ens minnas när han kom in till oss sist!)

-Mamma, jag mår inte bra. Jag är jätteförkyld!

Så han fick ligga mellan oss en stund men han bara vände och vred på sig hela tiden så det gick inte att ha honom i vår säng. Jag bar över honom till hans rum och sa till honom att han fick försöka sova en liten stund till, det var ju fortfarande natt! Men det börjar ju ljusna på rätt bra redan då så han var inte helt övertygat, trots att pappan sov som en stock bredvid mig.

Jag kunde inte somna för varje gång vi rörde på oss så ropade han och frågade

- Är det morgon nu? Kan jag få lite välling?

David gick upp vid halv 6 och tog med sig Albin ner så han fick ligga i soffan, dricka välling och kolla på Bullerbyn tills han gick till jobbet och det var min tur att gå upp, jag som inte alls lyckats somna om...
Tur var det väl att han inte var riktigt bra för han satt stilla i min famn hela morgonen och kollade på filmen innan jag tog tag i frukosten. Vi kokade lite havregrynsgröt och han åt upp allt men han sa flera gånger att han var jättetrött så redan vid strax efter 9 gick vi upp och la oss i våran säng där han somnade som en stock!

Jag lät honom sova så länge han ville och vid halv 12 vaknade han. Nu sitter han faktiskt i soffan igen men jag ska fixa lunch och sen ska vi ta på oss. Äter han ordentligt nu så får han nog åka hem till mormorn en sväng så jag kan åka till jobbet men annars får vi vackert vänta till pappan kommer hem vid 4. Hur som helst så ska jag i alla fall jobba kvällen!

Nu ropar han på mig och undrar om inte jag kan komma och sitta hos honom! Såklart jag kan det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0