Pinsamma katt!



Ja, jag vet inte om jag ska skratta eller gråta åt denna helt och hållet speciella katt!
Idag när vi gick till dagis så fick vi såklart denna lilla röda svans efter oss och det är inte helt ovanligt.
På torsdagar brukar vi alltid promenera bort eftersom jag inte ska till jobbet direkt efter och så gjorde vi även denna dag. Albin ska vara på dagis halv 10 och vi brukar gå ca 5-10 minuter innan och då passerar vi busshållplatsen här i Tvååker och det går en buss halv 10 så där står alltid massa folk och väntar.

Fjant följer oss alltid ut till den stora vägen men han går inte över det, lite feg är han minsann men han gillar inte alls att vi lämnar honom där,
på andra sidan den stora vägen utan han sätter igång och låter som om han sitter i kläm!
AAAAAAOOOOOOOO! AAAAAAAAAAAAAAAAOOOOOOOUUUUUUUUU!
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAOOOOOOOOOOOOOOOUUUUUUUUUUU!!!

Jag och Albin som precis sprungit över vägen vänder oss om och där står han och ylar efter oss, alla på busshållsplatsen tittar först på den ylande, röda lilla katten som sitter på andra sidan vägen och sen på oss som gör allt för att skynda förbi.
Albin vänder sig om och ropar
- Gå hem Fjant!

Och alla vet att den ylande lilla varelsen på andra sidan vägen ylar på oss...

Vi skyndar vidare (så han för all del inte får för sig att komma efter oss!) och jag sneglar över axeln och ser att han vänder hemåt, fortfarande ylandes som en övergiven hund!

AAAAOOOOOOUUU!

Jag lämnar Albin på dagis (vilken som vanligt går bra men med en försäkran om att vi ska vara lediga i morrn och att det är mormor som ska hämta) och promenerar hemåt igen. När jag passerar busshållplatsen (som tack och lov är folktom!) så hör jag återigen ylandet och snabbar mig över gatan och den lilla röda Fjant-katten kommer ut ur buskarna där han suttit och väntat på mig...

Mycket speciell katt den där! Det är brorsans katt och då BARA Christoffers katt, jag kan tex inte gosa med honom, det går han inte med på, han stryker sig mot mina ben och ligger på mina fötter när vi sitter ute men om jag börjar klappa, gosa eller lyfta upp honom så vill han bara leka...

Så den pinsamma morgonen är avklarad!


Kommentarer
Postat av: Mamma

Han är allt bra barnslig, lilla Fjant. :-)

2010-05-06 @ 14:44:18
Postat av: Anna

Tosing!! :)

2010-05-06 @ 17:34:48
Postat av: Eva

Vad gullig han är och så duktig som inte går över vägen. Tusse (Jannes katt)som vi haft på jobbet blev påkörd förra söndagen. Janne har vart så deppig och nere sen dess, (vi också förresten). Han har redan tjingat en ny kise.

2010-05-06 @ 18:58:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0