Massa ärenden!

Idag hade vi en hel massa ärenden att uträtta, tider att passa och papper att hålla reda på. Till råga på allt så snöade det när vi gick upp på morgonen, alltså, inte den mest ultimata dagen för massa "spring".

Först hade vi tid hos veterinären kl 9.20 i förmiddags. Pyzen skulle in på rakning & vaccinering. Vi gav oss av i god tid men hade inte många minuter till godo när vi väl kom fram i snömoddet. Väl framme fick vi vänta ganska länge och jag hann bli rätt stressad eftersom vi hade yttligare en tid att passa.
Albin skulle klippa sig kl 10, nere i stan.

Vi hann ner och var nog framme med några minuters marginal där med och det gick som vanligt alldeles lysande och bara 20 minuter senare var vi återigen på väg. Ner till Fregatten och lämna lite ljus till Anna som jobbade idag, sen direkt vidare till banken och lösa in postväxeln som vi fick i går när vi lämnade bilen som äntligen har blivit såld!


Fick ljusen som jag beställt igår och kan inte förstå hur det kan bli så mycket över när allt är sorterat...
Många julklappar är redan inslagna och fler är på väg...

När vi kom hem var det ju middagsdax och efter det kom farmorn och började städa av barnens rum på övervåningen. Efter en kopp te och lite mys i soffan var det dax att ge sig ut i kylan & halkan igen. Denna gången fick Kajsa följa med in till veterinären, hon fick sin vaccinationsspruta och vi fick en välrakad och väldigt vimsig Pyzen med oss hem. Såklart blev jag även ganska mycket fattigare, men det är dom väl värda! Det blir värre efter nyår när båda katterna ska göra tandvård...

När vi kom hem fick jag kvarterat in Pyzen på toan (det enda rummet vi kan stänga om...) och skickat upp Albin till farmorn och pappan där uppe så Pyzen fick lite lugn och ro. Jag passade på att sitta lite med honom innan jag gick upp och började dammsuga jag med,
men det skulle jag nog aldrig gjort för oj oj oj vad jag fick ont nu efter det.

Efter kvällsmaten nu i kväll så får jag stanna inne medan Albin & Pappan fortsätter där uppe en stund till.
Det börjar ju bli kallt så jag har tänt massa ljus och även kaminen här nere.
Sen passade jag på att släppa ut Pyzen oxå medan Albin ändå inte är här inne och han kom direkt och la sig bredvid mig när jag tände brasan.


Jag blev så glad att han ville ligga där i värmen, även om han givetvis la sig jämte filten och inte på den...

Nu har han hoppat upp och lagt sig här på skrivbordet bredvid mig så jag gissar att han vill ha lite närhet och gos, även om han fortfarande är ganska flummig.
Tror faktiskt vi ska flytta oss till soffan och kolla på Halv Åtta Hos Mig i stället.

Ja, just det, jag höll på och glömma,
Nä, ingen bebis än och inga känningar!


Kommentarer
Postat av: Ida- Blivande mamma till pärlan.

Tack vännen, jag tycker om det där lite gammaldagsa stuket. Passar ju vårt lilla torp.

Här har jag massa massa sammandragningar/ förvärkar så jag vet inte vart jag skall ta vägen,

vågar dock inte hoppas på för mkt.

Här klickades hem lite julklappar innan =)

2010-11-23 @ 20:14:27
URL: http://alexandraida.blogg.se/
Postat av: Anonym

hahaha, vad söt katten blev!

2010-11-23 @ 20:29:00
Postat av: Laila

Va fin Pysen blev,och va mycket mer lättborstat!

2010-11-23 @ 23:18:38
Postat av: Eva

Ser ju ut som han skäms, stackarn.

2010-11-24 @ 00:02:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0