Mer av det gamla...


Jag kommer inte ihåg om jag har fotat detta men vi har i alla fall vart där ute och sorterat nu på förmiddagen och då dök bla dessa 3 grejerna upp som jag inte kommer ihåg att jag sett innan...

Vi har sorterat ut det som tillhörde familjen Göök som tydligen bott här och sen gick jag och Albin bort med det till en av Göökarna som bor här i Tvååker. Han blev jätteglad och det var ju inget som jag har någon större nytta av, mest gamla brev, skrivböcker och andra pappersgrejer. Framför allt är det så roligt att en av dessa personer, som en del av grejerna tillhör, lever. Hon är över 90 år och dom skulle åka upp och hälsa på henne i dagarna.

Den gröna pappersbiten är över 100 år gammal, det är ett stort papper med 2 "ramar" där man förmodligen ska sätta tavlor eller nåt.
Sen är det en plansch från 1916 och en "Husmodern" tidning, ifrån  den 20 november 1921.

Jag ska nog hitta nåt skoj att göra med en del av det gamla.
Några grejer ska jag skänka till hembyggdsföreningen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0