Ofrivillig bloggpaus

Som så många andra (ca 5300) andra i Varbergsområdet så hade vi inget internet i går så därför blev det en ofrivillig bloggpaus. Jag vet inte hur länge avbrottet varade men vi var inte hemma fören till fikat igen och då hade vi så mycket att dona med så då hann jag inte med att sitta still här framför.

Albin hade ju feber på söndagen och fick då inte gå till dagis igår även om han var mycket bättre. Han sov en bra stund på förmiddagen i bilen medan vi åkte runt och gjorde diverse ärenden men sen blev det samma vanliga Albin igen på eftermiddagen.

Vid 10 snåret hämtade vi upp mormorn och åkte till stan. Vi hann med Jysk (ny matta & handdukar till badrummet), ÖB, Rusta och på vägen hem en sväng om Växtriket. Tyvärr hittade jag inte alls det jag var ute efter på Växtriket så vi åkte till lilla Tvååker. Ett snabbt stop på Lantmanna innan vi körde till Gustavssons Blommor och där hittade jag allt jag behövde så nu har alla fönster växter & fina krukor. Vi åkte hem, käkade lite middag och mormorn hjälpte till med blommorna innan vi skjutsade hem henne och gjorde massa andra ärenden på byn!

Vi hade paket och hämta, både på DHL & Schenker och så var jag tvungen att beställa lite från systemet så vi har lite go glögg hemma till jul!

Väl hemma så satte vi igång i julklappsverkstaden!


Albin hade gjort några egna grejer på Dagis som han skulle ge bort till morfar och han slog in dom helt själv,, jag behövde bara hjälpa till att knyta snöret och attskriva "morfar" på ettiketten, resten fixade han.

Mitt i pakettillverkning kom pappan hem och då började han dona med att plocka ner dom tillfälliga väggarna och bära ut massa grejer som stod i vägen.

När klockan hade slagit 18.00 så bara satt jag som en urvriden disktrasa i soffan och orkade knappt hålla ögonen öppna. Albin var ut med David och bar ved så jag bara satt där en lång stund. Jag hade då alltså inte sovit en ordentlig natt på över en vecka!

När Albin somnat och vi hade kollar klart på CSI så gick vi upp och la oss och jag somnade nog ganska snabbt tror jag och han bara vart vaken 2 gånger i natt och efter det somnat om! När Davids klocka ringde så vaknade jag inte ens (jag som innan i veckan redan vart vaken ett bra tag då). Det var inte fören Albin vaknade och gick ner vid 6.15 som jag vaknade. Då var jag överlycklig att ha fått sova, tyvärr är huvudvärken fortfarande kvar...

Nu har vi vart uppe en stund och eldat, myst lite i soffan, och dammsugat av så nu blir det frukost och sen ska vi ge oss av på yttligare några små ärenden.

Bebisen verkar inte alls ha några planer på att komma ut i det kalla vintervädret och jag är faktiskt inte så ledsen över det som jag trodde jag skulle vara (det är ju faktiskt sista dagen på november idag...) för det är så mycket jag känner att jag skulle vilja hinna med innan. Det är ju långt ifrån klart här i huset och jag vill ha det så klart som det bara går!

Jag fick en bloggfråga ang. foglossningarna och varför jag inte bara sitter still och vilar hela tiden.
Tyvärr så är det så att det oxå gör ont. Att ligga är hemskt, det är därför jag haft så svårt att sova, det gör ont att bara kunna ligga på sidan och jag måste vända mig stup i kvarten vilket inte är det lättaste.
Halvsitta i soffan funkar hyfsat men inte för länge, det känns som om det "låser" sig och då kan jag inte resa mig upp, vilket inte alls är bra när man blir akut kissenödig...

Nu hoppas jag ju att det inte är så länge kvar och då hoppas jag hinna få gjort så mycket som möjligt, eller rättare sagt, så mycket jag orkar. Kanske är det morfarn som bebisen väntar på, morfarn är i Tyskland och jobbar och kommer snart hem...


Kommentarer
Postat av: Karin

Ville bara tala om att du har en väldigt fängslande blogg! Vet inte vad det är som gör det, men den är intressant att läsa! Ni verkar ha det så mysigt och nu är det ju väldigt spännande att se vad det är för krabat som ni väntar på!

Inte lätt att vara en flitig bloggare när man är höggravid, för så fort du inte skrivit på ett tag så tror väl alla att det är något på gång?!

:-)

2010-11-30 @ 11:38:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0