Sömnbrist?

Ledsen alla nyfikna (mamma), ingen bebis på gång nu heller och inga känningar!

Men jag har en fruktansvärd huvudvärk! Det började i torsdags, då när vi åkte in till förlossningen på kvällen, då hade jag haft huvudvärk hela dagen. Igår var det samma visa och jag tog faktiskt en alvedon på morgonen innan jag lämnade Albin på dagis och åkte till Li & Alice. Huvudvärken kom tillbaka efter lunch och satt i hela eftermiddagen/kvällen.

I morse vaknade jag på precis samma sätt, med samma hemska huvudvärk! Jag tror jag kan lugna alla oroliga med att säja att det nog inte kan röra sig om någon havandeskapsförgiftning då jag inte svullnat det minsta än, förlovningsringen sitter inte åt alls. Förra gången hade jag mycket mer vatten i kroppen mot slutet, jag känner inte av något alls än.

Jag tror snarare att det beror på sömnbrist för jag sover som en kratta!!
I går kväll gick jag och la mig med svidande ögonlock (SÅ trött var jag alltså) vid hlav 11 och vaknade vid 2. Då gick jag upp och kissa, väckte David (som såklart somnat på soffan) så han fick gå in och lägga sig i sängen (madrassen) stället. Sen kunde jag inte somna, det värker i mina fogar så jag tror jag blir galen!

Vid 3 gav jag upp och gick och la mig i soffan. Där var det inte lika mörkt (gatlampan utanför och ingen rullgardin), men det känns bättre om man kan halvsitta/ligga lite så jag låg där i tystnaden. Slumrade nog till någon gång men vaknade varje gång någon rörde sig eller en katt gick förbi. När Albin vaknade vid halv 7 hade jag legat vaken en bra stund och bara väntat på att det skulle vakna i huset.

När grabbarna gått upp så kröp jag ner igen och gjorde ett försök att slumra lite till, men det gick inte...

Jag gissar att även denna dagen kommer bli ganska slö, men jag ska försöka leta fram lite adventsstjärnor & stakar så vi kanske kan få lite mysigt till advent, åtmindstonne här nere.


Kommentarer
Postat av: Mamma

Skönt att det inte är på G idag, vill inte att det blir på min jobbelördag denna gången med.

2010-11-27 @ 09:48:46
Postat av: Frida

Håller tummarna för dig att du får sova ordentligt inatt! Kram

2010-11-27 @ 13:35:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0