Tjuvstart!

Denna dagen blev inte alls som jag tänkt mig, men nu på slutet är jag ändå glad och lycklig för att det blev en bra dag, till slut...

Efter mitt morgoninlägg så fick jag gå och lägga mig på soffan, huvudet gjorde för ont för att vara uppe så strax innan middagstid fick jag ringa sjukvårdsupplysningen. Efter en hel del bollande fram och tillbaka med både Förlossning och VC så gav jag upp. David skaffade mig 2 alvedon och sen tog jag med mig Albin ut på en liten och ack så långsam promenad i sammhället. Svinkallt var det men kanske var det lite frisk och väldigt kylig vinterluft som behövdes!

Direkt efter vår lilla promenix så åkte vi till affären. Jag vågar inte chansa på att jag kan äta kål denna julen (Albin fick ont i magen när jag ammade honom) så jag har tänkt smygstarta julen lite i morrn, det måste väl vara ok, det är ju ändå första advent...


Vörten som jag beställt hade kommit så nu ska det bakas riktigt vörtbröd till jul!
När jag ändå var i farten efter den friska promenaden så svängde jag ihop några frallor som jäser i kylen och i kylen ligger även grönkålen på tining...

Så i morrn tänkte jag stiga upp i hyfsad tid och koka lite tomtegröt,
baka av mina små frallor och griljera en liten julskinka!

Kanske kommer även David mamma & bror förbi och hjälper oss bära upp massa grejer för nu börjar det bli klart där uppe och kanske, kanske kan vi ta ner den tillfälliga väggen vi haft i hallen nu i 10 veckor...

Till middagen tänkte jag göra ett litet, litet julbord, bara lite Jansson, kål, köttbullar, prinskorvar, skinka och en burk sill till David. Så nu vill jag allt att bebisen stannar kvar tills jag har fått ätit lite julmat för jag skulle bli rysligt besviken om jag inte får smaka nu när jag förberett och hållt på idag!

David håller på för fullt med trappan nu, den ska ha ett lager lack till nu när vi alla sprungit upp och ner med skor på så länge och jag har faktiskt hittat de flesta adventsstjärnor/stakar och satt upp dom.
Det saknas ju ganska mycket dit upp, krukor, blommor mm, men det kanske jag hinner pyssla med i veckan.

Innan jag rundar av så måste jag passa på att gratulera mammas egendomliga katt Asta,
som har namnsdag idag...



Nu ska jag ta och duscha av mig lite snabbt och sen inta den bekvämaste position jag bara kan i soffan, för i kväll kommer "Tomten är far till alla barnen", hela familjens favvofilm!


Kommentarer
Postat av: Mamma

Du är tokig, som du håller på. Asta egendomlig?? Ser väl alla männmiskor att hon är vackraste katten på jorden!



(jaja, liiite egendomlig....)

2010-11-27 @ 20:32:28
Postat av: Lala

Egendomlig var väl ett lite för starkt ord,hon är ju den finast tomten i Tvååker!

2010-11-27 @ 23:30:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0