Vecka 39

Det här är nåt nytt, såhär länge har jag inte vart gravid innan...

Idag är det 13 dagar kvar till BF och jag känner fortfarande inget men det tror jag inte jag kommer att göra heller innan det sätter igång. Tyvärr känner jag att den lilla, lilla städningen jag gjorde där uppe igår har satt sina spår så jag får väl nöja mig med att serva med frukost, middag och fika eftersom vi får hjälp med städningen där uppe idag. Davids mamma kommer alldeles strax och även min mamma om det är ok med svärmor, hon har nämligen blivit sådär kanonförkyld igen...

Jag hade en sån konstig dröm inatt. Det är underligt bara i sig,
att jag kommer ihåg en dröm för det gör jag aldrig annars!

Hur som helst så hade jag visst fått min bebis. Det var en tös, hon var ganska kort, med mörkt hår, tjocka goa kinder och liten plutig mun. Det hade visst gått fort för brorsan hade vart inne här på kvällen medan vi åkte till BB och sen kom vi hem (med bebisen) lagom till han skulle åka till jobbet på morgonen...

Redan på förmiddagen packade jag ner lilla bebisen i vagnen och Albin tog cykeln och så gick vi ut och gick en sväng. Då kom jag på att vi visst inte ringt och berättat för någon så jag ringde mamma, som skulle jobba, men hon mötte upp oss på vår promenad och kikade ner i vagnen. Jag hade glömt ta på bebisen en mössa och fått packa in henne i en snuttefilt. Sen ringde jag pappa, som var i Tyskland och jobbade. Här slutade min dröm med att jag vaknade...

Nu ska jag och Albin ta tag i dagen här hemma!


Kommentarer
Postat av: Lina

Spännande att du drömde att det blev en tjej. Vet ni vad det är för någon liten buse där inne?

Jag trodde hela tiden att Leon var en tjej, sen drömde jag att det blev en kille och det stämde ju. Fast i drömmen hette han inte Leon, han hette något annat.

Hade iofs drömt tidigare att det var just en tjej som hette Liv. Men det var ganska tidigt i graviditeten så jag tog det inte så allvarligt.

Snart är den lilla/lille här! Va mysigt!!

2010-11-24 @ 09:32:06
URL: http://linagson.blogspot.com
Postat av: Lina

mmm... jag vet hur det är att vänta.

Gry skulle komma den 15:e Juli, men kom 2 dagar tidigare istället.

Leon skulle komma 31:e Aug men kom 8:e sept istället. Hade ju räknat med i alla fall en vecka tidigt denna gången. Men icke! Det blev en vecka sent istället...

Hoppas du slipper det i alla fall!

Vad har ni för namnförslag då? Eller det kanske är lite hemligt förstås ;)

2010-11-24 @ 09:52:01
URL: http://linagson.blogspot.com
Postat av: Madde

Inte långt kvar jag drömde sjukt mkt när jag var gravid och ofta otäcka drömmar

2010-11-24 @ 10:33:26
URL: http://mrsmaddy.blogg.se/
Postat av: Ida- Blivande mamma till pärlan.

Hahah ja knasigt kan man drömma =)

2010-11-24 @ 12:27:54
URL: http://alexandraida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0