Ynklig & febrig...

En sådan liten kille ligger det nu i soffan, stackars våran lilla Albin!

Vi åkte till IKEA i går vid lunchtid någongång och hade med oss världens inköpslista. Albin kunde vi bara inte ha med oss när vi skulle ha så mycket så han fick vara hemma hos morfar (även om det hade vart 100 gånger bättre att göra tvärt om...).

Det tog sin lilla tid men vi fick tagit allt vi skulle där uppe, handtag, knoppar mm och sen hade vi ju bara det stora och tunga kvar. När vi flera timmar senare, äntligen köade i kassan så var det med 3 proppfulla vagnar (en kundvagn och 2 flakvagnar). Vi hade tänkt att gå i omgångar men det var sån jäkla kö så det orkade vi inte med.
För att nämna några av de stora grejerna så hade vi med oss
 
10 garderobsstommar
8 garderobsluckor
2 resårbottnar
16 trådbackar
8 hyllplan
och en faslig massa annat!

Vi var hemma vid 17.30 på kvällen och pappa kom bort med Albin strax efter. Dom hade haft jätteroligt och lekt hela dagen men han hade visst inte velat äta med någon reda. Det tog jag för givet handlade om att han ju vart på kalas på fömiddagen och ätit tårta och fått en godispåse (så nu har han smakat godis för första gången...).

Vi åt kvällsmat och han åt en hel tallrik gröt, badade och somnade som en stock i min famn i soffan vid 19.30.
Natten har vart lugn, han har bara vart uppe på toa en gång och sen vaknade vi vid halv 7. Då smög vi upp och hämtade paketen till pappan och Albin grattade på Fars Dag!

Då verkade han inte det minsta sjuk, men när han låg i soffan och kollade på tv så började han helt plötsligt bli lite ynklig. Han fick välling som han inte ens drack upp och då anade jag att det var nåt för det har aldrig hänt!

Han sa att han hade ont i huvudet, nacken och ryggen. Jag kände ju att han var varm så jag tog febern och visst hade han feber, 38.5. Han kunde tänka sig en frukt, men nu hade vi ju givetvis inte just några sharon hemma så det fick bli ett äpple, men han åt nog bara hälften. Jag satte mig hos honom i soffan och han vred på sig en hel del, fortsatte klaga på ont i nacke & rygg och frös. Jag svepte in honom i en filt och han hade pytteskin, skakde och var lite ledsen.

Tillslut ville han ligga ifred så jag gick och nästa gång jag tittade så sov han! Jag gick dit och kände lite på honom och han sov verkligen! Sen vaknade han 15 minuter senare, då var han helt plötsligt varm och ville inte ha filten på sig men efter bara några minuter så frös han jättemycket igen...

Nu ligger han i soffan och kollar på Bullerbyn, lille vän!

Det här med att han har ont i nacken & ryggen, vad kan det vara?
Någon som vet?

Jag själv vaknade upp med väldigt ont i halsen men det hade han inte....
Tror jag ska sätta på en kopp te till mig och krypa ner bredvid honom,
sen får jag åka och handla så han får sina frukter...


Kommentarer
Postat av: sofie

ok tack :)



2010-11-14 @ 10:17:26
URL: http://soffieplopp.blogg.se/
Postat av: Malin

Influensa? Då kan man väl ha ont i kroppen och feber?



Krya på honom, här har vi haft febriga barn i tre-fyra dagar. Idag är alla äntligen friska och pigga!

2010-11-14 @ 11:00:24
URL: http://www.femifamiljen.bloggagratis.se
Postat av: Ida- Blivande mamma till pärlan.

HIhihi ja nu kan det komma i princip när som =)

Har lite konstiga känningar i nedre regionen så jag vet inte om det är kroppen som börjar förbereda sig inför sin stora dag.

Det börjar närma sig för dig med =)

Här dricks det glögg och äts pepparkakor som aldrig förr (i fall man inte kan dricka o äta det sen)



Stackars lille Albin. Hoppas han piggnar på snart.

Kram

2010-11-14 @ 12:28:22
URL: http://alexandraida.blogg.se/
Postat av: Nina - Glamourmamman

Stackars liten :-( Är det inte ganska vanligt att man har ont i nacken, ryggen och axlarna när man har hög feber och influensa? Så brukar jag känna i varje fall. Hoppas att han piggar på sig snabbt!!

2010-11-14 @ 18:21:12
URL: http://glamourmamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0