Forskar...

Jag gissar att ni undrar vart jag håller hus nu för tiden men jag har fullt upp med att forska runt!
Vi blir bara mer och mer förbryllade ju mer vi hittar i detta härliga gamla hus.



Jag har idag fått tag i sonen till dom 3 översta böckerna och han minns att Gööks bageri låg här men han vet även att hans far (ägaren till böckerna som är daterade till 1918 & 1919) inte har bott här.

Yttligare ett vykort till Flickan Johanna Andersson har vi hittat.
Ihop med en gammal Åhlens katalog från 1952, kika på kamerorna på uppslaget...

Jag gissar att det blir mer forskning i morrn.
Nu kommer vi inte hitta fler grejer i alla fall för golvet är helt tömt på sågspån och idag har vi haft hantverkare här hela dagen som börjat på det nya golvet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0