Helgen som gått...

... har blivit dåligt uppdaterad, jag vet!

I lördags var ju som sagt Albin inte helt hundra bra men det blev kalas ändå och nu har jag tömt kamerorna så ni kan få se våran lyckliga lilla 4 åring!


Eftersom bästaste Sylvie snart ska sluta så är det bäst att passa på så länge det går att få hennes helt fantastiska och unika tårtor. Albin var ju som sagt inte helt kry men lite marsipan-löv och fyllning gick enkelt ner!

På eftermiddagen när pappan skulle ut på festligheter så tog vi vårt pick och pack (med tårtan såklart!) och åkte hem till mormorn & morfarn där det var paketöppning i klass med julafton! Stora, stora maskiner, flera stycken faktiskt som skulle undersökas. En mycket lyckad kväll med massa lek!



Han somnade så fort han lagt huvudet på kudden i soffan, bredvid morfarn på kvällen och natten gick jättebra. Han pratade lite i sömnen bara men sov gott och vaknade ganska pigg på söndags morgonen.

Igår var jag iväg på möte med vår ordförande i SCF
Mötet var i Trollhättan efter lunch så Louise hämtade upp mig här hemma vid 10 snåret så vi skulle hinna äta innan vi kom upp. Det var alltså 2½ timma i bilen, möte 1½ timme (på en jätteskön stol...) och sen hem igen, 2½ timme i bilen. Jag var helt slut när jag kom hem trots att jag inte gjort annat än suttit ner i princip hela dagen.

Mötet gick bra och vi var nöjda. Här hemma hade Albin & David vart hemma hela dagen då Albin fortfarande inte var riktigt kry och jag gissar att pappan var mer än lovligt trött efter 2 utekvällar i rad...

Hur som helst så tog jag ett långt, varmt (om än ganska trångt) bad på kvällen och gick och la mig redan halv 10 så när jag vakna vid halv 7 i morse var jag rätt pigg. Då hade jag "bara" vart uppe 2 gånger på natten och somnat om relativt snabbt.

Idag har Albin vart hemma eftersom han hade lite feber i går. Vi hade tid på BVC för 4 årskontrollen i dag på morgonen och eftersom han vart feberfri så åkte vi det och det gick hur bra som helst.
Efter BVC fick Albin vara en sväng hos mormorn medan jag åkte och hälsade på Li & bebisen.

Idag har jag suttit med bokföringen i några timmar och bebisen är mer än lovligt sjövild där inne så det är inte särskillt skönt att sitta såhär, blir halvliggande i soffan i kväll...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0